Ultima oră

Planul Urbanistic General al Lugojului este expirat de mai bine de cinci ani! Primăria îl va modifica anul viitor

Ultima dezbatere publică anunţată de Primăria Lugoj pentru 2015, ce a avut loc pe 23 decembrie a prezentat interes doar pentru un singur lugojean, care a dorit să asiste la discuţii.

Cele mai multe locuri din sala de şedinţe au fost ocupate de funcţionarii primăriei de la compartimentul juridic, urbanism, comercial, taxe şi impozite sau contabilitate.

La dezbatere a participat şi primarul Francisc Boldea care a citit cele şase puncte propuse şi a dat scurte explicaţii la fiecare temă.

La primul punct s-a adus în discuţie aprobarea prelungirii, până la realizarea unuia nou, a planului urbanistic general al Lugojului, care a expirat în 2009.

Primarul a anunţat că în 2016 municipiul de pe Timiş va avea un alt plan urbanistic general, cu doi ani mai repede decât termenul limită fixat de guvern.

”S-au făcut modificări ale intravilanului, pentru că a apărut centura ocolitoare a Lugojului, drumul de legătură cu autostrada şi un plan pentru construirea unei centurii de sud a oraşului. Apoi a fost mutat DN6, care traversa centrul oraşului, pe centură. În momentul de faţă suntem în faza de finalizare şi de trimitere spre analiză şi aprobare”, a spus Dinel Mazilu, arhitectul şef al oraşului, prezent la dezbatere.

Singuar temă care a adus intervenţia lugojeanului Constantin Ştefănescu, prezent în sală, a fost cea prin care primăria solicită completarea Anexei la Hotărârea Consiliului Local 148 din 27 mai 2009, privind aprobarea Regulilor generale privind condiţiile de funcţionare a unităţilor de comerţ şi prestări servicii pe raza municipiului Lugoj.

Mai exact, administraţia locală vrea să le ceară agenţilor economici să prezinte aprobarea Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă, privind securitatea la incendiu, pentru a se permite desfăşurarea activităţilor de comerţ sau prestări servicii în Lugoj.

”Aceste documente vor spori şi mai mult birocraţia. Este dificilă obţinerea acestor acte, pe care legea (HG 1736 din 2006) nu le cere pentru spaţii de până în 400 mp. Pe deasupra costă şi mulţi bani. Eu voi face o adresă la ISU, prin care vor solicita un răspuns la iniţiativa primăriei, să ni se spună dacă trebuie sau nu să aducem acest gen de acte pentru spaţiile cu suprafeţe care nu intră sub incidenţa legii”, a spus Constantin Ştefănescu.

Primăria a supus dezbaterii şi modificarea anexei 3 la HCL 105 din 5 noiembrie 2015, privind stabilirea impozitelor şi taxelor locale precum şi a taxelor speciale pe anul 2016, stabilirea tarifelor minime de închiriere pentru spaţiile cu altă destinaţie decât cea de locuinţă şi terenuri pentru 2016, stabilirea tarifelor minime de concesionare a terenurilor pentru 2016 şi prelungirea termenului de acordare a facilităţilor pentru transportul în comun pînă în 2016.

Folosește Facebook pentru a scrie un comentariu

Scrie un comentariu

Vă rugăm să scrieţi comentarii în legătură cu subiectul articolului. Folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului, jigniri sau injurii aduse celorlalţi cititori care au scris comentarii duc la ştergerea comentariului sau chiar la blocarea IP-ului folosit. Redeşteptarea nu răspunde pentru opiniile postate în rubrica de comentarii, responsabilitatea acestora revine integral autorului. Adresa dvs. de e-mail nu va fi publicată.


Vă rugăm să scrieţi comentarii în legătură cu subiectul articolului. Folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului, jigniri sau injurii aduse celorlalţi cititori care au scris comentarii duc la ştergerea comentariului sau chiar la blocarea IP-ului folosit. Redeşteptarea nu răspunde pentru opiniile postate în rubrica de comentarii, responsabilitatea acestora revine integral autorului. Adresa dvs. de e-mail nu va fi publicată.

*


Optimization WordPress Plugins & Solutions by W3 EDGE