Ultima oră

Pedalare contra poluare! Primăria vrea transport public pe bicicletă

MondialAdministrația locală își propune să încerce marea cu degetul și pune la bătaie transfor­marea orașului dintr-unul din ce în ce mai poluat, în unul ecologic.

Planurile ad­mi­nis­trației locale au însă un oponent destul de puternic: mentalitatea lugojenilor, care în ciuda imaginii consacrate de oraș al bicicletelor preferă mij­loacele de transport pe patru roți, neecologice, cu mai mulți sau mai puțini cai putere sub capotă.

La ora actuală în urbe sunt înregistrate peste 30.000 de mașini, de diferite capacități și tonaje, printre care e destul de nesigur să te deplasezi mai ales cu bicicleta.

Pistele pentru biciclete, aproape nefuncționale

Municipiul de pe Timiș nu pare a fi suficient de pregătit nici în domeniul infrastructurii verzi, la momentul actual existând prea puține piste amenajate pentru cei care se deplasează pe două roți, iar cele care există nu sunt deloc practice, fiind de cele mai multe ori blocate de mașinile parcate la întâmplare.

“Nu înțeleg cum nimeni nu vede și nimeni nu ia nici o măsură față de neregulile care se întâmplă în oraș. Peste tot e o nepăsare totală, nimeni nu respectă nimic. Degeaba se tot spune că se dau bani pentru amenajarea de spații verzi și piste de biciclete dacă ele nu se respectă. Pe strada Bocșei, de exemplu, toată lumea parchează pe unde apucă. Dacă vrei să ieși la o plimbare nu poți merge de mașini. Sunt peste tot, pe iarbă pe traseele pentru biciclete, unde se deplasează copii. Nu mai vorbim de cu­ră­țenie, gunoaiele le vezi oriunde. Nu știu când o să avem și noi un oraș mai curat și mai civilizat”, a spus Nicu M, un lugojean care locuiește în cartierul Bocșei.

Situaţia este asemănătoare şi pe Timişoarei, Cuza Vodă sau Bălcescu, ca să nu mai vorbim de Făgetului.

Viitorul văzut de Primărie

Cei care administrează orașul sunt de părere că municipiul are nevoie de o schimbare, care trebuie începută prin transformarea și eficientizarea facilităților oferite lugojenilor, urmând o direcție ecologică, foarte modernă în timpurile noastre.

“Orice dezvoltare tre­­buie să țină cont de îm­bu­nă­tățirea serviciilor comunitare și de eficientizarea infrastructurii. De aceea noi ne-am gândit că putem să dez­voltăm un transport public ecologic, prin înlocuirea flotei actuale a municipiului, cu șase autobuze hibride și electrice, care ar putea să schimbe radical condițiile de viață din Lugoj. Având în vedere că la noi sunt mulți iubitori de deplasări pe bi­ci­cle­tă, putem să extindem această posibilitate prin a­chi­ziționarea de biciclete publice și de construire a unei in­frastructuri adecvate. În pri­ma fază vrem să aducem 200 de biciclete care pot fi închiriate din diferite puncte din oraș și să realizăm de patru ori mai multe piste de biciclete, față de ce s-a făcut până acum. La un proiect prin care să punem în practică această idee se lucrează acum și ne dorim să-l implementăm printr-o finanțare europeană”, a spus Francisc Boldea, primarul Lugojului.

Proiect de succes la Timișoara

În Timișoara, acest tip de transport funcționează încă din 2015. Bicicletele au fost achiziționate tot cu fonduri europene, însă infrastructura capitalei de județ este mult mai dezvoltată decât cea a municipiului nostru.

Pe cei 23 de kilometri de piste rulează 300 de asemenea biciclete, care se închiriază gratuit în urma unui regulament care impun anumite restricții și penalități. Spre exemplu, cine folosește bicicleta mai mult de o oră plătește amendă între 200 și 500 lei.

Municipalitatea lugojeană are prevăzuți, pentru anii care urmează, amenajarea a 15 kilometri de piste de biciclete și mai multe stații de biciclete, plus modernizarea a 15 stații de autobuz. Mai rămâne de lucrat la receptivitatea lugojenilor care vor trebui să fie convinși să renunțe la ma­șinile personale în fa­voa­rea unei deplasări ecologice.

Folosește Facebook pentru a scrie un comentariu

Scrie un comentariu

Vă rugăm să scrieţi comentarii în legătură cu subiectul articolului. Folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului, jigniri sau injurii aduse celorlalţi cititori care au scris comentarii duc la ştergerea comentariului sau chiar la blocarea IP-ului folosit. Redeşteptarea nu răspunde pentru opiniile postate în rubrica de comentarii, responsabilitatea acestora revine integral autorului. Adresa dvs. de e-mail nu va fi publicată.


Vă rugăm să scrieţi comentarii în legătură cu subiectul articolului. Folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului, jigniri sau injurii aduse celorlalţi cititori care au scris comentarii duc la ştergerea comentariului sau chiar la blocarea IP-ului folosit. Redeşteptarea nu răspunde pentru opiniile postate în rubrica de comentarii, responsabilitatea acestora revine integral autorului. Adresa dvs. de e-mail nu va fi publicată.

*


Optimization WordPress Plugins & Solutions by W3 EDGE