Ultima oră

Parteneriat european! Școala Gimnazială nr. 4 deschide ”Cartea celor patru anotimpuri”

MondialÎn anul şcolar 2019 – 2020, se desfăşoară la Școala Gimnazială Nr. 4 Lugoj, proiectul eTwinning The Book of the Four Seasons, ”Cartea celor patru anotimpuri”, coordonat de prof. înv. primar Cosmina Alina Bogasieru.

Proiectul este în parteneriat cu școli din diferite țări, fiind inițiat de prof. Monica Frigerio de la Primary School in Como, Italia.

Elevii cu vârste cuprinse între 8 și 14 ani vor crea o carte de povești legate de cele patru anotimpuri și le vor împărtăși tuturor partenerilor în timpul unei sesiuni de lectură live.

Proiectele realizate pe platforma eTwinning sunt proiecte care promovează abordările integrate, pe de o parte datorită valenţelor recunoscute ale acestora, iar pe de altă parte datorită diferențelor la nivelul curriculumului şcolar din ţările membrilor comunităţii eTwinning.

Folosirea sistematică a abordărilor integrate ale conținuturilor curriculare în proiectele eTwinning creează premisele unor schimbări în practica de predare a cadrelor didactice, care vizează acţiunile cadrului didactic privind proiectarea, realizarea şi evaluarea activităţilor de învăţare.

”Este de dorit ca activitatea din proiect să fie derulată în cooperare, și nu în paralel, dar ea poate îmbrăca mai multe aspecte. Un prim nivel al colaborării este cel al proiectelor de schimb de informaţii, de simple postări de fotografii sau prezentări Powerpoint ale şcolii/ localităţii sau ale unor teme etc. Este de dorit ca în acest caz, echipa parteneră să ofere feedback, prin comentarii sau reacții la postări, discuții pe forum, sesiuni de chat. Se pot, de exemplu, realiza chestionare, videoconferințe sau concursuri care să motiveze și să dinamizeze aceste activități de cunoaștere reciprocă, să stimuleze elevii în a parcurge și a analiza lucrările partenerilor”, a precizat prof. înv. primar Cosmina Alina Bogasieru.

Pasul calitativ următor îl reprezintă crearea de proiecte colaborative, în care profesorii şi elevii din diferite ţări nu doar comunică, ci şi învaţă împreună, de la stadiul de inițiere și planificare a activităților, până la atingerea obiectivelor și evaluare. Colaborarea poate include realizarea unui produs comun bine definit, ales în echipă, care să cuprindă lucrările pe tematica aleasă ale echipelor participante (blog, ghid turistic, revistă, ebook, pagină wiki, dicționar, carte de bucate etc.).

O modalitate motivantă de a organiza activitatea este adresarea de probleme, sarcini de lucru, ”provocări“ celorlalte echipe, urmate de compararea modului de rezolvare a acestora, sau crearea ”în lanț” a unei povestiri, poezii, cântec etc. Se pot organiza spectacole comune, fie prin intermediul videoconferințelor, fie în realitate, expoziții virtuale sau se pot crea materiale didactice pentru partenerii de vârstă mai mică.

Folosește Facebook pentru a scrie un comentariu

Scrie un comentariu

Vă rugăm să scrieţi comentarii în legătură cu subiectul articolului. Folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului, jigniri sau injurii aduse celorlalţi cititori care au scris comentarii duc la ştergerea comentariului sau chiar la blocarea IP-ului folosit. Redeşteptarea nu răspunde pentru opiniile postate în rubrica de comentarii, responsabilitatea acestora revine integral autorului. Adresa dvs. de e-mail nu va fi publicată.


Vă rugăm să scrieţi comentarii în legătură cu subiectul articolului. Folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului, jigniri sau injurii aduse celorlalţi cititori care au scris comentarii duc la ştergerea comentariului sau chiar la blocarea IP-ului folosit. Redeşteptarea nu răspunde pentru opiniile postate în rubrica de comentarii, responsabilitatea acestora revine integral autorului. Adresa dvs. de e-mail nu va fi publicată.

*


Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

CLOSE
CLOSE