Ultima oră

Parcări generoase în cartiere, trafic sufocat în centru

Deși în cartierele lugojene s-au creat în ultimii ani un număr important de locuri de parcare, rămâne totuși problema centrului, care este tot mai des sufocat de trafic. Înainte de elaborarea oricăror planuri urbanistice de viitor, este esențial ca, la bază, să existe o structură de trafic fluidă și funcțio­na­lă, în care se includ firește și locurile de parcare.

Conform datelor oferite de Primărie, Lugojul nu­mă­ră, la ora actuală, 3.968 lo­curi de parcări realizate până în prezent, dintre care 2.960 au şi marcaje.

Pri­ma­rul Francisc Boldea spunea că în oraş ”mai sunt de făcut 140 de parcări: în Cartierul Cotu Mic, la Blocurile 1, 2, 3, 5, 6, 7, 8 şi în T-urile din Cartierul Josif Constantin Drăgan. La acestea se mai adaugă o zonă de parcări pe Splaiul Morilor, care face parte din programul de mo­der­nizare a perimetrului unde era fostul cort şi tot ce ţine de piaţă. Nu promit că va fi gata până în vară, pen­tru că este o lucrare foarte mare, de anvergură, dar va fi terminată şi ea în acest an. Parcările din Cotu Mic, însă, vor fi gata până în luna iunie”.

În mod paradoxal, pro­ble­ma parcărilor la Lugoj nu este localizată în car­tie­re, ci în plin centrul ora­șu­lui.

În orice oraș european, semnul de parcare interzisă este a­companiat de un semn care te direcționează spre o par­ca­re, cu sau fără plată, ca al­ter­nativă.

”Așa n-ai nici o scu­ză că încalci legea”, acu­ză participanții la trafic, a­dăugând că în Lugoj, a găsi un loc de parcare în zona cen­trală este o aventură și o chestie de noroc.

Chiar consilierii recent a­mendați în fața Primăriei se plângeau că n-au găsit alt loc de parcare.

Dar aceiași con­­silieri au contribuit la re­­ducerea locurilor de par­ca­re din zona centrală.  Rea­me­­na­ja­rea Pieței  J. C. Dră­gan a însemnat, de fapt, eli­mi­­na­rea a 24 de locuri de par­ca­re, pentru a face loc te­ra­se­lor care, desigur, sunt fru­­moase, dau un aspect ci­ta­­din, dar nu sunt principala prio­ritate.

În ultima perioadă, s-a dis­cutat despre închiderea circulației auto între Ceasul electric și Carrefour. Nelă­mu­rirea lugojenilor este le­gată de motivul obstrucțio­nă­rii unui flux important de circulație. De obicei, astfel de măsuri se iau pentru a se pune în valoare un edificiu, dar singurul edificiu notabil din zonă este Casa de Cul­tu­ră a Sindicatelor, cu ar­hi­tec­tura ei comunistă.

Noul proiect promovat de Primărie prevede un sens giratoriu la Podul de fier și un drum pe malul Timi­șu­lui, care ar înghesui și mai mult traficul în zona cen­tra­lă.

În al treilea rând, nu tre­buie uitat că orașul va avea cu­rând un nou centru co­mer­cial, situat în inima Lu­go­jului German, între Școa­la Nr. 6 ”Anișoara Odeanu” și Palatul Reformat.

Am­pla­sa­rea acestui centru co­mer­cial cu parcările aferente va îngreuna traficul pe o arteră (strada Bucegi) și așa foarte circulată, ca să nu mai vor­bim că tot acest vălmășag auto se va desfășura în ime­di­a­ta apropiere a uneia din­tre cele mai mari școli din oraș.

Regula de bază în ur­ba­nism este fluidizarea flu­xu­rilor de circulație, și nu obstrucționarea lor inutilă.

Folosește Facebook pentru a scrie un comentariu

Scrie un comentariu

Vă rugăm să scrieţi comentarii în legătură cu subiectul articolului. Folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului, jigniri sau injurii aduse celorlalţi cititori care au scris comentarii duc la ştergerea comentariului sau chiar la blocarea IP-ului folosit. Redeşteptarea nu răspunde pentru opiniile postate în rubrica de comentarii, responsabilitatea acestora revine integral autorului. Adresa dvs. de e-mail nu va fi publicată.


Vă rugăm să scrieţi comentarii în legătură cu subiectul articolului. Folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului, jigniri sau injurii aduse celorlalţi cititori care au scris comentarii duc la ştergerea comentariului sau chiar la blocarea IP-ului folosit. Redeşteptarea nu răspunde pentru opiniile postate în rubrica de comentarii, responsabilitatea acestora revine integral autorului. Adresa dvs. de e-mail nu va fi publicată.

*


Optimization WordPress Plugins & Solutions by W3 EDGE