"> Optimizarea SEO si snippet-urile – Ce rol joaca acestea? | Redesteptarea

Optimizarea SEO si snippet-urile – Ce rol joaca acestea?

 Optimizarea SEO si snippet-urile – Ce rol joaca acestea?

Daca ai un magazin online, probabil cunosti deja acest lucru: ai nevoie de trafic pentru a vinde! Dar traficul nu se obtine foarte usor, avand in vedere ca vorbim despre o competitie din ce in ce mai mare, indiferent de piata la care ne raportam. Mai precis, daca site-ul tau este usor de trecut cu vederea, atunci iti va fi cu atat mai greu sa ii determini pe utilizatori sa dea click!

Afacerile online din prezent folosesc orice arma din arsenal pentru a atrage potentialii clienti. Astfel, folosirea snippet-urilor permit site-urilor si magazinelor online sa isi imbunatateasca aspectul rezultatelor in SERP (Search Engine Results Pages), folosindu-se de diverse tactici, precum un sistem de rating sau poze, ideal pentru a atrage atentia clientilor, dar si pentru a oferi mai multe detalii despre un anumit produs. Cu toate acestea, daca tinem cont de plenitudinea de reclame platite sau alte elemente care stimuleaza simtul vazului, un snippet trebuie sa contina ceva cu adevarat important pentru a contribui la strategia de optimizare SEO a site-ului tau.

Ce sunt rich snippet-urile?

Snippet-urile sunt texte scurte, care acompaniaza fiecare rezultat al cautarilor in parte. Acestea descriu, pe scurt, continutul paginii, relativ la cautarea initiata de utilizator. Cuvintele care fac parte din cautare sunt ingrosate (bold-uite), precum in exemplul de mai jos, unde cautarea a fost pentru expresia „optimizare SEO”:

In schimb, rich snippet-urile (snippet-uri imbogatite) aduc informatii aditionale despre o anumita pagina sau un anume produs cautat. Poti gasi, astfel, afisate direct preturi, rating-uri sau disponibilitatea produsului sau serviciului respectiv!

Prin urmare, implementarea acestei strategii de optimizare SEO ar trebui sa fie pe lista oricarui magazin online care doreste sa obtina un avantaj de vizibilitate asupra competitiei. Codul care ajuta motoarele de cautare sa identifice acea informatie poate fi inserat cu usurinta in template-ul paginilor site-ului.

Sa luam un scurt exemplu: Daca participi la un interviu de angajare, alaturi de inca zece candidati, la fel de bine calificati, va trebui sa iesi cumva in evidenta. In termeni de optimizare SEO, atunci cand website-ul tau se afla intr-un „ocean” de alte pagini, vei avea nevoie de ceva special pentru a te distinge.

Ce tipuri de rich snippet-uri exista?

Atat Google, cat si Bing suporta o multitudine de rich snippets, relevante pentru site-urile de e-commerce. Iata cele mai comune tipuri, pe care le poti implenta si tu in strategia de optimizare SEO:

 Produse si oferte – Dupa identificarea numelui produsului, pot fi adaugate si alte atribute, precum pretul sau disponibilitatea. De asemenea, daca ai o oferta speciala, iar un produs se vinde pentru o perioada limitata de timp, poti folosi proprietatea „priceValidUntil”, pentru a stimula clientela.

Review-uri – Cu putin timp in urma, aceste review-uri (micile stele galbene) din pagina de rezultate erau un detaliu foarte important. Cu toate acestea, multe business-uri au profitat de aceasta ocazie pentru a-si „fabrica” propriile review-uri, ceea ce a dus la limitarea acestui sistem de marcaj de catre Google, in septembrie 2019. In prezent, sistemul de review-uri este limitat pentru carti, cursuri, evenimente, retete, filme sau aplicatii software.

Afaceri sau organizatii – Daca ai o afacere care implica si magazine fizice, asigura-te ca adresa acestora este marcata in sistemul de snippet-uri. Cele mai valoroase proprietati includ adresa, orarul, numarul de telefon sau chiar geolocatia.

Retete – Rich snippet-urile pentru retete pot contine atat poze, cat si alte detalii, precum intervalul de timp, numarul de calorii, ingredientele principale sau dificultatea respectivei retete. Daca detii un blog sau un website cu retete unice, asigura-te ca implementezi aceste tipuri de rich snippets in strategia de optimizare SEO.

Evenimente sau muzica – Aceste snippet-uri sunt limitate la site-uri care comercializeaza aceasta forma de divertisment, cu toate ca un site de E-commerce care gazduieste un eveniment de proportii poate folosi acest rich snippet.

Cum se implementeaza rich snippet-urile?

Daca acesta este un subiect nou pentru tine, este foarte probabil sa nu fi inteles foarte bine ce sunt, de fapt, rich snippet-urile, si cum ai putea sa le implementezi pentru a beneficia de avantajele pe care acestea le aduc. Recomandarea noastra este sa apelezi la serviciile programatorului cu care colaborezi.  Chiar daca nu stie precis cum se implementeaza, poate invata acest lucru in cateva minute, indiferent daca este sau nu un maestru in optimizare SEO, folosind standardele impuse de Schema.org.

Asadar, nu te sfii sa pasesti in acest domeniu si sa profiti de aceste mici detalii pentru a-ti creste vizibilitatea site-ului in pagina de rezultate. Cu siguranta ca, pe viitor, aceste rich snippet-uri vor evolua si vor capata un aport din ce in ce mai important in departajarea afacerilor online!

cristi

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *