Ultima oră

Noua autostradă distruge drumurile județene din zona Lugoj – Făget

Pe toată lungimea autostrăzii Lugoj – Deva, lucrările au afectat tronsoane destul de mari din drumurile judeţene adiacente.

Deteriorările produse la po­durile şi drumurile ju­de­ţene, de către firmele construc­toa­re care se ocupă de seg­men­tele de autostradă aflate în lucru, încarcă factura lu­cră­rilor de reabilitare care tre­buie suportate din buge­tul Consiliului  Judeţean Ti­miş – practic, din bani pu­blici.

Obligaţiile cu privire la reparaţii nu sunt stipulate foarte clar în termeni de va­loare şi volum de lucrări.

Mar­cel Avram, primarul  din Făget a tras nenumărate semnale de alarmă despre drumul judeţean Gladna Montană – Făget care este spart, sau despre podul către Arad care, a început să se de­terioreze din cauza ca­mi­oa­nelor de mare tonaj care circulă peste el.

Consilierul judeţean Ma­rius Martinescu afirmă că aceasta este o pro­b­lemă mai veche, şi nu e clar ce se va întâmpla, în va­rianta în care se va ajunge în instanţă cu acele proto­coa­le.

Preşedintele C.J. Ti­miş, Titu Bojin, recunoaşte că există o problemă, dar spu­ne că nu se poate face mai mult decât parafarea unor protocoale cu firmele care lucrează la autostradă.

”Mai mult decât avem făcut în prezent, respectiv un pro­ces verbal semnat de Con­si­liul Judeţean şi reprezen­tan­ţii firmelor respective, noi nu avem altă posibilitate le­ga­lă pentru a putea spune că facem altceva. Este vorba de aproximativ 30 de kilo­metri în jurul încărcărilor şi descărcărilor de pe au­to­stra­dă, pentru care am semnat cu firma respectivă care lu­crea­ză în zona Făget – Mar­gi­na – Bucovăţ şi, din câte ştiu, cam în două luni ar trebui să ajungă la Margina şi să iasă din zona judeţului nostru. Până acum nu am avut nici măcar atât. Ştiţi ce am păţit la Balinţ – Păru, cu firma de acolo. Acum ne-am luat măsuri de precauţie care sper că ne vor ajuta în cazul în care vom ajunge cu ei în instanţă. Sper să nu fie nevoie şi sperăm ca ei să-şi respecte promisiunea. Mai mult decât să avem un pro­to­col între noi şi societate, semnat şi ştampilat, nu cred că putem face. Protocolul a fost discutat în prealabil şi sper că ei îşi vor respecta pro­misiunile”, a precizat Titu Bojin.

Cu toate că C.J. Ti­miş a propus un a­men­da­ment, formulat de Comisia E­conomică, în care se pre­ve­de că utilizatorii acestor tronsoane de drum sunt o­bligaţi să execute toate re­pa­raţiile necesare, ca ur­ma­re a deteriorării porţiunilor de drum judeţean, unii con­si­lieri judeţeni sunt sceptici şi spun că obligativitatea re­pa­rării porţiunilor de drum judeţean nu va avea niciun e­fect pozitiv.

Argumentul pe care se bazează este că antre­pre­no­rii care se ocupă de au­to­stra­dă se raportează doar la pre­vederile stipulate în con­trac­tul încheiat cu Minis­te­rul Transporturilor. Pre­ve­deri care, în cele mai multe cazuri, nu instituie obligaţii legate de repararea infra­struc­turii degradate.

Folosește Facebook pentru a scrie un comentariu

Scrie un comentariu

Vă rugăm să scrieţi comentarii în legătură cu subiectul articolului. Folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului, jigniri sau injurii aduse celorlalţi cititori care au scris comentarii duc la ştergerea comentariului sau chiar la blocarea IP-ului folosit. Redeşteptarea nu răspunde pentru opiniile postate în rubrica de comentarii, responsabilitatea acestora revine integral autorului. Adresa dvs. de e-mail nu va fi publicată.


Vă rugăm să scrieţi comentarii în legătură cu subiectul articolului. Folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului, jigniri sau injurii aduse celorlalţi cititori care au scris comentarii duc la ştergerea comentariului sau chiar la blocarea IP-ului folosit. Redeşteptarea nu răspunde pentru opiniile postate în rubrica de comentarii, responsabilitatea acestora revine integral autorului. Adresa dvs. de e-mail nu va fi publicată.

*


Optimization WordPress Plugins & Solutions by W3 EDGE