Ultima oră

Noaptea Muzeelor la Lugoj! Automobilele de epocă prind viață, într-o expoziție spectacol

Expoziţia temporară ”Pe urmele automobilului în Lugojul de altădată” se bucură de un real succes de public.

Interesat a fost și un grup de elevi ai Colegiului Tehnic ”Valeriu Branişte”, care joi, 11 mai, la ora 13, a vizitat sălile Muzeului de Istorie, Etnografie şi Artă din Lugoj, pentru a lua cunoştinţă cu Lugojul automobilistic ante – şi interbelic.

”Sunt aici împreună cu 25 de elevi ai clasei a XI-a C de la Colegiul Tehnic Valeriu Branişte. Am povestit la clasă despre perioada in­terbelică, despre România din acea perioadă şi ne-am gândit că ar fi oportun să vedem cum arăta Lugojul de atunci. Am mai avut o activitate despre revoluţia in­dus­trială şi apariţia primelor automobile, aşa că participarea a completat fericit dis­cuţiile de la clasă”, spune profesorul de istorie Gabriel Lupşa.

Elevii de la Colegiul Teh­nic ”Valeriu Braniște” s-au dovedit interesați de istoria automobilului în Lugojul ante – şi interbelic.

Ei au pus diverse întrebări organizatorilor: ”era bănos sa fii mecanic auto în Lugojul interbelic? Ce combustibil folo­seau primele automobile din Lugoj? Era scumpă plimbarea cu taxiul / birja în banii vremii?”

”Expoziţia poate fi vi­zi­tată până în 7 iunie. Lugojenii sunt invitaţi să vină in­clusiv în Noaptea Muzeelor, în 20 mai, între orele 19 şi 24, dar îi aşteptăm în nu­măr mare şi de Ziua Copilului, pe 1 Iunie. Aş dori să mul­ţumesc colecţionarilor care au contribuit la reuşita acestei manifestări, Vlad Capotescu, Dan Traian Demeter, Florin Cicoş și Cristian Ghinea. Invit să ne viziteze şi persoanele mai în vârstă, care ne pot ajuta cu informaţii, fotografii sau documente cu care să completăm colecţia”, ne-a declarat mu­zeograful Oliviu Gaidoş, organizatorul expoziţiei.

Expoziţia acoperă un ecart de timp de 110 ani şi cu­prinde fotografii cu dotarea pompierilor și serviciilor de salubritate lugojene, garaje, parcări, stații de taximetre, caravane de pre­zentare a unor mărci au­to, mașini ale comandamentului sovietic, camioane germane bombardate în incinta unității militare, carnete de conducere în original, listele cu posesorii și tipurile de ma­șini deținute (până în 1936 purtau numerele Lgs, Lgj), prețurile la birje și taxiuri, oferta de excursii cu autobuzele epocii, primii moto­cicliști ai oraşului etc.

Sunt expuse peste 40 de miniaturi auto reproduse la scară, cu automobile din perioada ante – și interbelică, printre acestea numărându-se și machete ale primelor mijloace de transport în comun motorizate care au circulat în Germania înainte de anul 1900.

 

Folosește Facebook pentru a scrie un comentariu

Scrie un comentariu

Vă rugăm să scrieţi comentarii în legătură cu subiectul articolului. Folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului, jigniri sau injurii aduse celorlalţi cititori care au scris comentarii duc la ştergerea comentariului sau chiar la blocarea IP-ului folosit. Redeşteptarea nu răspunde pentru opiniile postate în rubrica de comentarii, responsabilitatea acestora revine integral autorului. Adresa dvs. de e-mail nu va fi publicată.


Vă rugăm să scrieţi comentarii în legătură cu subiectul articolului. Folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului, jigniri sau injurii aduse celorlalţi cititori care au scris comentarii duc la ştergerea comentariului sau chiar la blocarea IP-ului folosit. Redeşteptarea nu răspunde pentru opiniile postate în rubrica de comentarii, responsabilitatea acestora revine integral autorului. Adresa dvs. de e-mail nu va fi publicată.

*


Optimization WordPress Plugins & Solutions by W3 EDGE