Ultima oră

Lugojul, o mare rezervație de maşini second hand scoase la vânzare

MondialChestiunea cu taxa de timbru (de mediu) din ultima perioadă a făcut ca străzile Lugojului să se umple de automobile second hand.

În urma scutirii de această taxă, ”pensionarele” pe patru roți aduse din Occident au tic­sit nu numai străzile și piețele orașului, ci și spațiile verzi a­fl­ate în proprietate privată. Orice petic de iarbă situat între blo­curi sau la margine de drum a devenit salon auto în aer liber, cu livrare imediată.

Dacă par­că­rile sunt mai degajate de ast­fel de mașini puse la vân­za­re, peisajul terenurilor virane unde sunt expuse la vânzare automobile vechi de cinci, zece sau cincisprezece ani este unul dezolant. Înghesuiala ma­și­nilor e vizibilă și pentru cei care nu sunt din partea locului.

Primarul Francisc Boldea invocă ”sfânta proprietate” și spune că nu are prea multe variante.

”Am discutat și cu po­liția locală și cu cea națio­na­lă în legătură cu mașinile din parcări, care sunt înmatriculate și verificate de poliție. 95% din­tre automobilele din Lugoj sunt înmatriculate. Iar dacă sunt înmatriculate, înseamnă că se plătește impozit pe ma­șină. Faptul că respectivul o folosește sau nu, e cu totul altă problemă. Omul e proprietar pe mașina lui, noi n-avem dreptul să le vindem. Cei care le vând, le vând pe domeniul privat. Omul e proprietar pe mașina lui, eu nu pot să vin să i-o ridic. Sigur nu voi apela la o societate să ridice aceste mașini, pentru că eu nu atentez la proprietatea privată a ce­tă­țe­ni­lor”, spune primarul Francisc Boldea, deși nu toate mașinile puse la înmatriculare sunt înmatriculate.

În municipiul Lugoj, la ora actuală, sunt 20.500 de automobile până la 3,5 tone și 12.000 de mașini între 3,5 și 40 de tone. Raportat la cele 5.000 de locuri de parcare exis­tente în municipiul Lugoj la ora actuală, reiese că nu­mă­rul de locuri de parcare din oraș este depășit de cel puțin patru ori.

Surse ale poliţiei spun că în zona centrală, în intervalul orar 11-14, se află în circulaţie între 2.500 şi 4.000 de automobile, care dispun doar de 150 de locuri de parcare amenajate.

Primarul spune că a în­cer­cat două variante de a rezolva problema mașinilor de mâna a doua expuse la vânzare pe tot cuprinsul urbei: ”Prima va­rian­tă la care m-am gândit a fost o piață de mașini pe strada Tapiei, vizavi de Autoliv, dar nu a adus nimeni mașinile a­co­lo. A doua soluție era pe strada Caransebeșului, unde a fost Dacia Service. Și acolo se putea face un târg pentru mașini, dar a venit investitorul Trodat și am cedat respectivul spațiu”.

Așadar, soluția unui e­ven­t­u­al târg de mașini, care ar mai descongestiona spațiile tra­diționale de vânzare, este tot mai depărtată. În lipsa aces­tuia, Lugojul devine o mare rezervație de rable scoase la vânzare.

Folosește Facebook pentru a scrie un comentariu

Scrie un comentariu

Vă rugăm să scrieţi comentarii în legătură cu subiectul articolului. Folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului, jigniri sau injurii aduse celorlalţi cititori care au scris comentarii duc la ştergerea comentariului sau chiar la blocarea IP-ului folosit. Redeşteptarea nu răspunde pentru opiniile postate în rubrica de comentarii, responsabilitatea acestora revine integral autorului. Adresa dvs. de e-mail nu va fi publicată.


Vă rugăm să scrieţi comentarii în legătură cu subiectul articolului. Folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului, jigniri sau injurii aduse celorlalţi cititori care au scris comentarii duc la ştergerea comentariului sau chiar la blocarea IP-ului folosit. Redeşteptarea nu răspunde pentru opiniile postate în rubrica de comentarii, responsabilitatea acestora revine integral autorului. Adresa dvs. de e-mail nu va fi publicată.

*


Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

CLOSE
CLOSE