Ultima oră

Lugojul, în topul oraşelor din ţară la numărul de biciclete. Care au fost începuturile pe malurile Timişului!

Cunoscut în mod tradiţional drept oraşul bicicletelor, Lugojul are o istorie deosebită a celor care au circulat de-a lungul timpului pe două roţi

MondialConform unui studiu realizat de compania de cercetare de piaţă Gfk Cars&Drivers în luna iunie, Vestul este pe primul loc în ţară la deţinerea de biciclete. Potrivit studiului, unu din cinci români din oraşe deţine o bicicletă, în vreme ce la ţară numărul vehiculelor pe două roţi este mai mare, 35% din populaţie având cel puţin un astfel de mijloc de transport.

“Cele mai “cicliste” regiuni ale ţării sunt, în ordine: Banat – Crişana – Maramureş şi Muntenia, iar printre cele în care locuitorii pedalează cel mai puţin se numără Bucureştiul şi Dobrogea“, se arată în studiul Gfk.
Chiar dacă datele nu sunt detaliate până la nivelul numărului de biciclete pe fiecare localitate, se poate afirma fără urmă de îndoială că, din vestul ţării (şi implicit din România), Lugojul ocupă un loc fruntaş la totalul de biciclete raportat la numărul de locuitori, dacă nu cumva este pe primul loc.

Scorul bun al Banatului în general se datorează deschiderii locuitorilor din această zonă la deplasarea ecologică şi practică. Tot aici există şi o promovare masivă a mersului pe bicicletă. Dacă e să luăm doar cele mai cunoscute acţiuni, Verde pentru Biciclete – Timişoara şi Lugojul Pedalează, ele adună anual zeci de mii de persoane alături în turele care punctează avantajele pedalatului la lucru, la cumpărături sau în timpul liber.

„Lugojul beneficiază de una dintre cele mai importante şi susţinute campanii ale bicicliştilor. Noi ne mândrim cu peste 2.000 de biciclişti înregistraţi, dar şi cu mulţi alţii, de aceea putem considera că Lugojul este unul dintre cele mai importante oraşe din România pe baza numărului de biciclişti”, a declarat Graţian Orăşanu, organizator al campaniei Lugojul Pedalează.

Istoria Lugojului ca oraş al bicicletelor

În plus, dintotdeauna se ştie că un oraş bănăţean, Lugojul, a fost declarat „al bicicletelor”. Cunoscut în mod tradiţional drept oraşul bicicletelor şi al fetelor frumoase, Lugojul are o istorie deosebită a celor care au circulat de-a lungul timpului pe două roţi.

Fie că mergeau la muncă, la cumpărături sau la relaxare, lugojenii nu foloseau alt de mijloc de transport. Fostul magazin Moto-Velo, situat pe colţ, la parterul Palatului Poporului, oferea o „mare diversitate” de produse de profil: biciclete Tohan, motorete Simpson şi Mobra.

Interesant este faptul că oraşul nostru are unul dintre cele mai vechi cluburi de ciclism din ţară, înfiinţat la 1897, iar prima cursă ciclistă a avut loc în acelaşi an. Clubul avea să inaugureze şi o secţie de ciclism, în 1897, botezată… „Fulgerul”. Secţia a câştigat rapid în popularitate prin faptul că, imediat după înfiinţare, a dat un mare bal la Hotelul Dacia (pe atunci König von Ungarn). Cu acest prilej, cei 20 de ciclişti ai Lugojului au devenit adevăraţi eroi, mai ales că maestrul Wilhelm Schwach a compus special pentru ei o polcă rapidă, intitulată… aţi ghicit, „Fulgerul”! În seara balului, polca a avut aşa un succes, că dansatorii au bisat-o de patru ori! Nu ştim dacă atunci s-a născut legenda cu Lugojul, oraşul bicicliştilor, dar un lucru e cert: turismul a luat un nou avânt, pe… două roţi!

În 2012, ultimul an pentru care există date, în Romania s-au vândut 380.000 de biciclete.

Folosește Facebook pentru a scrie un comentariu

3 Comentarii on Lugojul, în topul oraşelor din ţară la numărul de biciclete. Care au fost începuturile pe malurile Timişului!

  1. injurati-ma hai , ca asta stiti , behehe , daca unu pune radioul in centru , se aduna ca mustele in jurul becului

  2. uite la ei , efectul de turma

  3. E lucru bun dar se pot face mult mai multe pentru a incuraja lumea. Vorba olandezilor, faceti-le piste si vor veni, asa a ajuns in top.

Scrie un comentariu

Vă rugăm să scrieţi comentarii în legătură cu subiectul articolului. Folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului, jigniri sau injurii aduse celorlalţi cititori care au scris comentarii duc la ştergerea comentariului sau chiar la blocarea IP-ului folosit. Redeşteptarea nu răspunde pentru opiniile postate în rubrica de comentarii, responsabilitatea acestora revine integral autorului. Adresa dvs. de e-mail nu va fi publicată.


Vă rugăm să scrieţi comentarii în legătură cu subiectul articolului. Folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului, jigniri sau injurii aduse celorlalţi cititori care au scris comentarii duc la ştergerea comentariului sau chiar la blocarea IP-ului folosit. Redeşteptarea nu răspunde pentru opiniile postate în rubrica de comentarii, responsabilitatea acestora revine integral autorului. Adresa dvs. de e-mail nu va fi publicată.

*


CLOSE
CLOSE