Ultima oră

Lucrările la Autostrada Lugoj-Deva au fost paralizate miercuri dimineaţă. Vezi din ce motiv!

Camioane 1Camioanele care cară pământ de pe dealul Hezerişului la şantierul autostrăzii din zona Balinţ-Păru au format astăzi o coadă imensă la ieşirea pe centura Lugojului, aşteptând încărcate ochi să poată să-şi reia munca zilnică.

Camioane 1Camioanele care cară pământ de pe dealul Hezerişului la şantierul autostrăzii din zona Balinţ-Păru au format astăzi o coadă imensă la ieşirea pe centura Lugojului, aşteptând încărcate ochi să poată să-şi reia munca zilnică.

Totul a fost cauzat de apariţia în zonă a unei maşini aparţinând Inspectoratului de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier (ISCTR). Aceştia pot verifica existenţa rovignetei, dacă marfa se transportă cu sau fără prelată, dar, cel mai important, cantitatea cu care sunt încărcate camioanele.

După cum se poate vedea şi în imagini, camioanele oprite sunt încărcate ochi, depăşind cu mult greutatea admisă pe şoselele naţionale şi nu au nici prelata pusă peste încărcătură, firmele de care aparţin fiind astfel pasibile de zeci de mii de lei amendă.

Şoferi află prin intermediul staţiilor de emisie-recepţie despre prezenţa autorităţii în zonă şi nu mai circulă până la plecarea acestora.

Centura Lugojului e deja praf

La nici doi ani de la inaugurare, porţiuni din Centura Lugojului au necesitat reabilitare chiar săptămânile trecute. Drumarii spun că asfaltul s-a deteriorat în principal din cauza camioanelor supraîncărcate care, pe timp de căldură, pur şi simplu formează un şanţ pe asfalt.

După cum oricine poate observa, camioanele care cară pământ de pe dealul Hezerişului pe centură către Coştei sunt umplute cu vârf, depăşind lejer greutatea de 30 tone stabilită prin lege.

Un camion de genul celor care cară pământ la autostradă cântăreşte gol în jur de 13-15 tone, în funcţie de motorizare, iar dacă se încarcă cu vârf trece cu mult de 30 de tone.

„Toate camioanele se încarcă până la refuz. Depinde cu ce le încarci, dacă pui pământ, cu vârf, aşa cum se face la noi, numai încărcătura are 22-25 tone, plus greutatea camionului. Ajungi lejer la 35-40 de tone greutate. Dacă se cară balast, nici nu trebuie să încarce cu vârf, până la obloane dacă pui, ai deja are 37-39 de tone”, ne-a declarat un şofer care cară pământ la autostrada Lugoj-Deva.

Camioane 2

Chiar şi în timpul lucrărilor la podul peste DN6 de la Coştei, camioanele treceau nestingherite, încărcate peste obloane.

Camioane 3

Camioane 4

În urma controalelor de astăzi, ISCTR-ul a prins în neregulă şapte şoferi, dispunând pentru societăţile la care aceştia lucrează amenzi în sumă totală de 19.000 de lei. Printre abaterile depistate s-au aflat lipsa tichetelor de cântar, depăşirea timpilor de conducere şi lipsa prelatelor peste încărcătură.

Folosește Facebook pentru a scrie un comentariu

Scrie un comentariu

Vă rugăm să scrieţi comentarii în legătură cu subiectul articolului. Folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului, jigniri sau injurii aduse celorlalţi cititori care au scris comentarii duc la ştergerea comentariului sau chiar la blocarea IP-ului folosit. Redeşteptarea nu răspunde pentru opiniile postate în rubrica de comentarii, responsabilitatea acestora revine integral autorului. Adresa dvs. de e-mail nu va fi publicată.


Vă rugăm să scrieţi comentarii în legătură cu subiectul articolului. Folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului, jigniri sau injurii aduse celorlalţi cititori care au scris comentarii duc la ştergerea comentariului sau chiar la blocarea IP-ului folosit. Redeşteptarea nu răspunde pentru opiniile postate în rubrica de comentarii, responsabilitatea acestora revine integral autorului. Adresa dvs. de e-mail nu va fi publicată.

*


Optimization WordPress Plugins & Solutions by W3 EDGE