Ultima oră

Lista neagră a şoferilor cu probleme

Cinci dintre cei mai mari asigurători auto din România au iniţiat un proiect care presupune constituirea unei baze de date comune cu daunele înregistrate de şoferi, scrie ECONOMICA.NET. Programul, care va fi operaţional până la finele acestui an, îi ajută pe asigurători să analizeze cu mai multă precizie profilul de risc al clienţilor.

Reprezentanţii Uniunii Naţionale a Societăţilor de Asigurare şi Reasigurare din România spun că măsura este una extrem de utilă pentru asigurători în condiţiile în care, în acest moment, modalităţile de verificare sunt extrem de rudimentare (întrebări trimise prin mail între asigurători şi doar atunci când există suspiciuni de fraudă) fapt care generează pierderi asigurătorilor. Mai mult, există deja situaţii în care acelaşi şofer a reuşit să încaseze, prin fraudă, banii de asigurare de la mai multe firme.

După ce va fi finalizat proiectul, el va fi prezentat în cadrul consiliului UNSAR, unde membrii vor decide dacă îl avizează sau nu. Din UNSAR fac parte majoritatea firmelor de asigurare din România care adună în jur de 90% din totalul primelor brute subscrise.
La finele anului trecut, în România erau valabile în jur de 900.000 de contracte de asigurare CASCO cu prime brute subscrise de circa 1,5 miliarde de lei.

Cei care au multe accidente sau îşi repari maşina le service-uri dubioase, plătesc mai mult pe asigurare

Baza de date se va dovedi utilă nu doar în cazurile de fraudă, ci şi ca un instrument de evaluare precisă a riscurilor generate de fiecare şofer. Concret, şoferii cu antecedente vor achita prime cu mult mai mari decât ceilalţi dacă vor să aibă o asigurare CASCO, şi aceasta în condiţiile în care nu vor fi consideraţi prea riscanţi şi vor fi refuzaţi.
Un sistem asemănător, gestionat însă de Autoritatea de Supraveghere Financiară funcţionează în cazul poliţelor RCA.

Baza de date CEDAM include istoricul de risc al şoferilor, în funcţie de care fiecare client cu RCA este încadrat într-o anume categorie de risc. În funcţie de respectiva categorie, şoferul va beneficia de un bonus sau, după caz, malus, care se aplică la preţul RCA. De exemplu, un şofer cu mai mult de trei daune în ultimii patru ani, va plăti un RCA de două ori mai scump faţă de preţul de bază.

 

Folosește Facebook pentru a scrie un comentariu

Scrie un comentariu

Vă rugăm să scrieţi comentarii în legătură cu subiectul articolului. Folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului, jigniri sau injurii aduse celorlalţi cititori care au scris comentarii duc la ştergerea comentariului sau chiar la blocarea IP-ului folosit. Redeşteptarea nu răspunde pentru opiniile postate în rubrica de comentarii, responsabilitatea acestora revine integral autorului. Adresa dvs. de e-mail nu va fi publicată.


Vă rugăm să scrieţi comentarii în legătură cu subiectul articolului. Folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului, jigniri sau injurii aduse celorlalţi cititori care au scris comentarii duc la ştergerea comentariului sau chiar la blocarea IP-ului folosit. Redeşteptarea nu răspunde pentru opiniile postate în rubrica de comentarii, responsabilitatea acestora revine integral autorului. Adresa dvs. de e-mail nu va fi publicată.

*


CLOSE
CLOSE