Ultima oră

În fiecare secundă un român plasează o comandă online

MondialAproximativ 70 de comenzi sunt plasate în fiecare minut pe internet, cu o valoare totală de aproape 11.000 lei, potrivit datelor integratorului de plăţi PayU România. În primele cinci luni ale acestui an,valoarea medie a coşului de cumpărături achitate online a crescut circa 20% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, arată aceleaşi date.

„Primele 5 luni ale anului au adus o creştere cu peste 30% a numărului de tranzacţii achitate online de către clientii magazinelor online româneşti” , potrivit PayU Romania.

Astfel, spre deosebire de ultimii trei ani, când valoarea medie a coşului de cumpărături a scăzut sub efectul diversificării gamei de produse achiziţionate online, în primele cinci luni din 2014, aceasta a crescut, în medie, cu 20% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Cele mai mari evoluţii au avut loc pe segmentele turism, jucării, IT&C şi fashion, unde comanda medie s-a majorat cu 52%, 25% şi, respectiv, 12%.

„Evoluţia înregistrată pe toate segmentele arată o creştere a încrederii utilizatorilor în magazinele online şi o înţelegere a beneficiilor cumpărăturilor online. Evoluţia unor segmente precum cel al jucăriilor, unde valoarea medie o depăşeşte chiar şi pe cea din fashion şi se apropie de IT&C, este un alt mod prin care ne putem da seama că achiziţiile online nu mai reprezintă o excepţie, ci sunt parte integrantă din viaţa unui număr tot mai mare de oameni. De altfel, lunar, în sistemul PayU se înregistrează, în medie, 30.000 de utilizatori unici noi, cei mai mulţi ajungând să fie utilizatori recurenţi”, explică reprezentanţii PayU România.

De asemenea, sunt tot mai multe şi comenzile plasate de pe tablete şi smartphone-uri. Jumatate dintre acestea sunt şi achitate online, tot prin intermediul unui telefon sau al unei tablete. Segmentul cu cea mai mare pondere a plăţilor online efectuate de pe un dispozitiv mobil este cel al magazinelor de fashion, care ajunge la 15%, însă cele mai mari evoluţii au fost înregistrate pe segmentele telecom (de la 2% în 2013 la 8% în 2014) şi utilităţi (de la 0,71% în 2013 la 6% în 2014).

Şi cardurile cu rate continuă să crească în preferinţele de plată, înregistrând o creştere lunară de aproximativ 10%, iar numărul tranzacţiilor achitate prin iTransfer – metoda de plată prin internet banking cu confirmare instant – creşte cu aproximativ 30% în fiecare lună.

Folosește Facebook pentru a scrie un comentariu

Scrie un comentariu

Vă rugăm să scrieţi comentarii în legătură cu subiectul articolului. Folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului, jigniri sau injurii aduse celorlalţi cititori care au scris comentarii duc la ştergerea comentariului sau chiar la blocarea IP-ului folosit. Redeşteptarea nu răspunde pentru opiniile postate în rubrica de comentarii, responsabilitatea acestora revine integral autorului. Adresa dvs. de e-mail nu va fi publicată.


Vă rugăm să scrieţi comentarii în legătură cu subiectul articolului. Folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului, jigniri sau injurii aduse celorlalţi cititori care au scris comentarii duc la ştergerea comentariului sau chiar la blocarea IP-ului folosit. Redeşteptarea nu răspunde pentru opiniile postate în rubrica de comentarii, responsabilitatea acestora revine integral autorului. Adresa dvs. de e-mail nu va fi publicată.

*


CLOSE
CLOSE