Ultima oră

Geometria roților – ce este și care sunt simptomele că este necesară

Mondial

Toţi soferii au auzit de geometria roţilor, dar puţini sunt cei care apelează la ajutor specializat pentru a realizarea acestei proceduri. De obicei, acest tip de verificare se face când s-au schimbat anumite componente ale suspensiei sau atunci când sunt sesizate modificări la sistemul de direcţie.

Ce este geometria roţilor?

Geometria roţilor unei maşini este definită de patru unghiuri: de cădere, de convergenţă, de fugă şi unghiul de înclinaţie transversală a axei pivotului. Astfel, reglarea acestor unghiuri trebuie realizată de mecanici specializaţi, pentru ca roţile să fie perpendiculare cu carosabilul şi paralele între ele. Ignorarea geometriei roţilor sau reglarea incorectă a acestor duce la degradarea prematura a pneurilor şi chiar poate pune în pericol siguranţa ta şi a pasagerilor.

Care sunt cauzele abaterilor de la geometrie

Pe lângă schimbarea anumitor piese la suspensie sau la sistemul de direcţie, geometria roţilor poate fi afectată şi de alți factori. De exemplu, dacă ai lovit o bordură sau o groapă mai mare este indicat să căuţi ajutor specializat, pentru a regla geometria roţilor. De asemenea, uzura inegală a penurilor, deplasarea maşinii în lateral atunci când conduci pe un drumul drept sau scârţâiul roţilor la viteze mici sunt alte cauze care influenţează geometria roţilor.

De ce este importantă geometria sistemului de direcţie

Siguranţa celor aflaţi în autoturism primează, de aceea geometria sistemului de direcţie este o problema ce necesită rezolvare imediată. In plus, poziţionarea anormală a roţilor va duce la o degradarea prematură şi neuniformă a pneurilor. De asemenea, tot geometria sistemului de direcţie este strâns legată de consumul de carburant. Cu alte cuvinte, dereglarea geometriei roţilor va duce la un consum mai ridicat de combustibil.

Semnele defectelor de geometrie

Semnele unor defecţiuni la geometria roţilor sunt vizibile din perspectiva celor patru unghiuri. Unghiul de cădere se referă la unghiul pe care îl face roata când este privită din faţă sau din spate. Astfel, suprafaţa pneurilor trebuie să fie cât mare în contact cu carosabilul pentru a evita o degradare pe partea exterioară sau interioară a anvelopelor. Singurul unghi care poate fi ajustat fără echipamente speciale este unghiul de convergenţă al roţilor. Acesta este realizat de diferenţa distanţei dintre parte anterioară şi partea posterioară a roţilor de pe aceeaşi osie. Dacă maşina ta prezintă dereglări la unghiul de fugă, trebuie să ştii că acest nu poate fi modificat, ci doar ameliorat prin schimbarea anumitor piese. Unghiul de fugă se referă la diferenţa dintre o dreaptă perpendiculară pe sol şi axul pivotului de rotaţie al roţii. Acest unghi conferă stabilitate la viteze mari. În cele din urmă, unghiul de înclinaţie transversală a axei pivotului este realizat de planul roţii şi axa transversală a pivotului. Acesta este responsabil de comportamentul maşinii la ieşirea din viraje.

Astfel, dacă maşina ta are tendinţa de a trage în lateral pe drum drept, anvelopele scârţâie la viteze mici sau pneurile prezintă o degradare inegală este recomandată o vizită la un service specializat în reglarea geometrie roţilor. Chiar şi anvelopele off road de calitate superioară pot fi afectate de dereglarea geometriei roţilor, de aceea este indicat să le verifici constant.

Sursă foto: https://pixabay.com/photos/tyre-wheel-tire-car-automobile-1714669/

Folosește Facebook pentru a scrie un comentariu

Scrie un comentariu

Vă rugăm să scrieţi comentarii în legătură cu subiectul articolului. Folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului, jigniri sau injurii aduse celorlalţi cititori care au scris comentarii duc la ştergerea comentariului sau chiar la blocarea IP-ului folosit. Redeşteptarea nu răspunde pentru opiniile postate în rubrica de comentarii, responsabilitatea acestora revine integral autorului. Adresa dvs. de e-mail nu va fi publicată.


Vă rugăm să scrieţi comentarii în legătură cu subiectul articolului. Folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului, jigniri sau injurii aduse celorlalţi cititori care au scris comentarii duc la ştergerea comentariului sau chiar la blocarea IP-ului folosit. Redeşteptarea nu răspunde pentru opiniile postate în rubrica de comentarii, responsabilitatea acestora revine integral autorului. Adresa dvs. de e-mail nu va fi publicată.

*


Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

CLOSE
CLOSE