Ultima oră

Furnizorii de energie electrică pot fi curentați la buzunar chiar de cetățeni

Factura de energie electrică pe lângă cea de gaz este de multe ori coşmarul multor familii care trăiesc din sa­la­riul minim.

Oscilaţiile de preţ, uneori aberante şi fără prea multe explicaţii sau re­gularizările în care apar, i­nex­plicabil, sume cu multe ze­rouri pot fi de acum im­pu­ta­te direct furnizorului de către orice persoană care se consideră lezată, motivat.

Mai mult, orice consumator îşi poate schimba furnizorul în 21 de zile, fără să plă­teas­că ceva şi îşi poate negocia preţul pe kilowatt, în noul contract.

Acestea sunt sti­pu­la­te clar în Ordinul pre­şe­din­telui Autorităţii de Re­gle­mentare în domeniul E­nergiei nr. 118/2015, prin care sunt clarificate stan­dar­de­le de performanţă ale fur­ni­zării de curent electric.

Ac­tivitatea de furnizare pre­supune standarde clare, a căror încălcare duce la a­mendarea furnizorului de către consumator.

Lista fur­ni­zo­rilor de energie e­lec­tri­că agreaţi se află pe site-ul A.N.R.E. În situaţia în care solicitaţi modificarea ta­ri­fu­lui de furnizare şi nu vi s-a răspuns în 10 zile lu­cră­toa­re, amenda pentru firma de furnizare este de 100 de lei.

În cazul în care furnizorul nu răspunde unei petiţii din partea consumatorului, alta decât cea legată de in­ci­den­te de furnizare, în termen de 15 zile lucrătoare, amenda este de 100 de lei.

Dacă un client a făcut o contestaţie la factură şi nu i s-a răspuns în cinci zile, consumatorul poa­te amenda furnizorul cu 100 de lei.

Dacă vi s-a oprit cu­rentul şi aţi comunicat in­ci­dentul furnizorului, iar aces­ta nu a trimis mai de­parte informaţia distribui­to­ru­lui în termen de 4 ore, îl pu­teţi amenda pe furnizor cu 100 de lei, la care se a­daugă 50 de lei pentru fie­ca­re zi de întârziere.

Dacă un client a cerut unui furnizor agreat să-i emită oferta de fur­nizare, iar acesta din ur­mă nu face acest lucru în 15 zile lucrătoare, va plăti con­sumatorului 100 de lei, la care se vor adăuga 50 de lei pentru fiecare zi de în­târ­zie­re.

Adunate, su­me­le amen­zi­lor pe care con­sumatorul i le poate aplica furnizorului sunt de 600 de lei.

Pentru con­­sumatorii casnici, va­loa­re unui kilowatt este de­ter­mi­nată de valoarea impusă de A.N.R.E , care reprezintă 50% din preţ, şi Com­po­nen­ta de Piaţă Concurenţială (CPC), care reprezintă res­tul din valoarea facturii şi care poate fi negociată cu fur­nizorul ori de câte ori vrea consumatorul.

Folosește Facebook pentru a scrie un comentariu

Scrie un comentariu

Vă rugăm să scrieţi comentarii în legătură cu subiectul articolului. Folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului, jigniri sau injurii aduse celorlalţi cititori care au scris comentarii duc la ştergerea comentariului sau chiar la blocarea IP-ului folosit. Redeşteptarea nu răspunde pentru opiniile postate în rubrica de comentarii, responsabilitatea acestora revine integral autorului. Adresa dvs. de e-mail nu va fi publicată.


Vă rugăm să scrieţi comentarii în legătură cu subiectul articolului. Folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului, jigniri sau injurii aduse celorlalţi cititori care au scris comentarii duc la ştergerea comentariului sau chiar la blocarea IP-ului folosit. Redeşteptarea nu răspunde pentru opiniile postate în rubrica de comentarii, responsabilitatea acestora revine integral autorului. Adresa dvs. de e-mail nu va fi publicată.

*


Optimization WordPress Plugins & Solutions by W3 EDGE