Ultima oră

[FOTO] Ziua Internațională pentru Nonviolență, marcată și la Școala Gimnazială Balinț

Mondial

Violența cotidiană manifestată pe stradă sau uneori chiar și acasă, la care sunt martori tinerii se reflectă deseori în acțiuni violente în mediul școlar. Pentru a combate comportamentul deviant al elevilor, numeroase școli derulează campanii antiviolență.

Pentru a marca Ziua Internațională pentru Nonviolență, la Școala Gimnazială Balinț a avut loc o serie de acțiuni. Dezbaterile privind relaţia între conceptul de ”drept la siguranţă” şi mediul şcolar au fost explicate în cadrul școlii de invitații Gheorghe Belu, Agent Șef la Postul de Poliție din Bara și Polițistul Florin Bublea. S-a dat o
definiţie mai largă a violenţei, subliniindu-se necesitatea construirii unui corp de cunoştinţe obiective privind acest fenomen, dar și importanța care ar trebui acordată victimelor violenței. De asemenea, s-a subliniat rolul activ pe care trebuie să îl aibă cei implicați în educația elevilor în ceea ce privește combaterea comportamentului violent.

”În cadrul acestei activități elevii au realizat desene prin care au reprezentat violența,au compus sloganuri despre violență și și-au luat angajamente să fie nonviloenți în școală,acasă și în societate pentru a evita pedepsele și consecințele unui comportament violent. Toate formele agresiunii întâlnite în şcoli – de la îmbrânceli şi jigniri, până la injurii, vulgarităţi, intimidări fizice şi verbale – trebuie să dispară iar relaţiile interumane elev-coleg, elev-profesor, elev-părinte trebuie dezvoltate pe o bază de armonie şi toleranţă, în care puterea de convingere a cuvântului şi nu a violenţei trebuie să primeze. A fost o activitate educativă deosebit de necesară în zilele noastre când violențele sunt la ordinea zilei și când nu mai există nici respect,nici rușine,nici frică”, explică prof. Mihaela Kristof.

Elevilor din clasele V-VIII li s-a explicat că  violenţa în şcoală este reprezentată exprimarea inadecvată sau jignitoare, precum poreclirea, tachinarea, ironizarea, imitarea, ameninţarea, hărţuirea, dar și bruscarea, împingerea, lovirea sau rănirea colegilor. Totodată, există și situații mai grave, care intră sub incidența legii, cum ar fi comercializarea sau consumul de droguri, violul, vandalismul sau ofensele aduse cadrelor didactice.

De asemenea, se dorește și combaterea unui comportament şcolar neadecvat, care nu respectă regulamentul interior al unităților de învățământ, precum întârzierea la ore, părăsirea clasei în timpul orei sau fumatul în şcoală.

Folosește Facebook pentru a scrie un comentariu

Scrie un comentariu

Vă rugăm să scrieţi comentarii în legătură cu subiectul articolului. Folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului, jigniri sau injurii aduse celorlalţi cititori care au scris comentarii duc la ştergerea comentariului sau chiar la blocarea IP-ului folosit. Redeşteptarea nu răspunde pentru opiniile postate în rubrica de comentarii, responsabilitatea acestora revine integral autorului. Adresa dvs. de e-mail nu va fi publicată.


Vă rugăm să scrieţi comentarii în legătură cu subiectul articolului. Folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului, jigniri sau injurii aduse celorlalţi cititori care au scris comentarii duc la ştergerea comentariului sau chiar la blocarea IP-ului folosit. Redeşteptarea nu răspunde pentru opiniile postate în rubrica de comentarii, responsabilitatea acestora revine integral autorului. Adresa dvs. de e-mail nu va fi publicată.

*


Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.