Ultima oră

FOTO – Retro Parada Toamnei a reunit la Timişoara peste 20 de vehicule istorice impecabil restaurate

IMG 0114Sâmbătă, 20 octombrie, pe o vreme foarte frumoasă, a avut loc la Timişoara „Retro Parada Toamnei” - expoziţia automobilelor de epocă, organizată de clubul Retromobil Romania.

IMG 0102

Sâmbătă, 20 octombrie, pe o vreme foarte frumoasă, a avut loc la Timişoara „Retro Parada Toamnei” – expoziţia automobilelor de epocă, organizată de clubul Retromobil Romania.Proprietarii de maşini istorice şi-au expus cu mândrie vehiculele, unele vechi şi de peste 70 de ani, la parcarea Bastion-Cetate, între orele 9.30 şi 12.00.

După ora prânzului, automobilele „vintage” s-au încolonat pentru o scurtă paradă pe străzile Timişoarei. Printre vedetele expoziţiei s-au numărat câteva autombile americane din perioada anilor 50-70. Un Buick Roadmaster din 1956, botezat „Elvis”, automobil din segmentul de lux, a fost unul dintre cele mai admirate de către public. Buick-ul aparţine arhitectului Valentin Luca din Timişoara, care ne-a declarat: „Automobilul a fost făcut la comandă specială pentru demintari de rang înalt ai statului român.În oraş, consumă pînă la 24 de litri. Seria de care vorbeam a fost de numai trei automobile – absolut identice şi de culoare neagră”.

O altă „frumoasă americană” este un Mercury Monarch din anul 1979. Maşina a aparţinut unui colonel din forţele NATO staţionate în Germania şi a fost adusă în Timişoara din Frankfurt pe Main. Are o capacitate cilindrică de peste 5.000 cmc, consumă pînă la 22 litri de benzină în oraş şi merge perfect. „Monarch”-ul face parte din segmentul limuzinelor de lux şi aparţine chiar organizatorului expoziţiei, dl. Vlad Capotescu. Cel mai vechi exponat a fost un Mercedes 170B, fabricat în 1939, care a prins războiul în anii ‘40 la Bucureşti, iar cel mai valoros, un Bentley S1 model 1959 importat din Anglia, fratele geamăn al Rolls-ului Silver Ghost.

Cel mai lung vehicul (5,7 metri) a fost un Cadillac Eldorado din 1973, ultimul de astfel de dimensiuni dinaintea crizei petrolului de la mijlocul anilor ‘70. Au mai fost expuse un superb Ford Mustang din 1964, un Renault 10 Major din 1965, un Citroen Traction Avant din 1952, restaurat ca la carte, dar şi maşini din era comunistă, precum Dacia 1410 Sport, Dacia 1300 „standard” din 1981sau Skoda 120 L din 1979 al cărei proprietar, Paul Szkladany, a restaurat-o ca la ieşirea pe porţile uzinei.

„Retromobil Club Romania a fost înfiinţată la Bucureşti în 1998 de un grup de posesori de maşini istorice. Filiala Timişoara cuprinde judeţele Timiş, Arad şi Bihor. După intrarea României în UE, Retromobil Clubul Român face parte din FIVA, Federaţia Internaţională de Vehicule Istorice. În prezent, participăm la cel puţin zece evenimente anuale la nivel naţional, dintre care Retro Parada Primăverii şi Retro Parada Toamnei sunt foarte gustate de public. Din fericire, conform legii, posesorii automobilelor de epocă atestate nu mai plătesc impozite şi sunt scutiţi de taxa de primă înmatriculare. Dar asta compensează doar o mică parte din sumele necesare restaurărilor conform originalului”, ne-a declarat Vlad Capotescu, preşedintele Retromobil Clubului din Timişoara.

Din cei 40-50 de timişoreni care deţin automobile de epocă, doar 20 au maşini complet funcţionale, restul fiind în diverse stadii de restaurare.

IMG 0104IMG 0107IMG 0110IMG 0126IMG 0114

Folosește Facebook pentru a scrie un comentariu

Scrie un comentariu

Vă rugăm să scrieţi comentarii în legătură cu subiectul articolului. Folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului, jigniri sau injurii aduse celorlalţi cititori care au scris comentarii duc la ştergerea comentariului sau chiar la blocarea IP-ului folosit. Redeşteptarea nu răspunde pentru opiniile postate în rubrica de comentarii, responsabilitatea acestora revine integral autorului. Adresa dvs. de e-mail nu va fi publicată.


Vă rugăm să scrieţi comentarii în legătură cu subiectul articolului. Folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului, jigniri sau injurii aduse celorlalţi cititori care au scris comentarii duc la ştergerea comentariului sau chiar la blocarea IP-ului folosit. Redeşteptarea nu răspunde pentru opiniile postate în rubrica de comentarii, responsabilitatea acestora revine integral autorului. Adresa dvs. de e-mail nu va fi publicată.

*


Optimization WordPress Plugins & Solutions by W3 EDGE