Ultima oră

Fără spații de cazare în hoteluri şi pensiuni

Ofensiva investițională a adus Lugojului un adevărat boom pe piața închirierilor de locuințe. Pe de altă parte, spațiile de cazare din ho­te­lu­rile sau pensiunile de pe raza orașului au fost pline ochi de lucrători pe marile șantiere Lidl și Kaufland, dar și de angajați din alte județe ai multinaționalelor care nu își mai găsesc forță de muncă la Lugoj, piața locală fiind suprasaturată.
Așa se face că multe firme au probleme în a-și caza invitații. La fel se în­tâmplă și cu echipele spor­ti­ve, trupele de actori sau de dansatori care vizitează Lu­gojul.

”În general, în ultima perioadă, spațiile de cazare de la hotelurile Dacia și Ti­miș au fost pline. Nu este legat neapărat de sosirea ce­lor care lucrează la șan­tie­rele din oraș, este pur și sim­plu trendul din ultima pe­rioadă. Pe mine mă pre­o­c­upă mai mult faptul sem­na­lat recent de o delegație din Danemarca, și anume lipsa unei promenade pie­to­nale civilizate, care să-și me­rite numele, în centrul o­ra­șului”, spune Marius Gai­doș, patronul hotelurilor Da­cia și Timișul, ambele re­cent renovate la modul e­xemplar.

Hotelul ”Dacia” oferă 60 de locuri de cazare în ca­me­re single și double, plus un apartament, iar Hotel ”Timiș” – 65 de locuri în 28 de camere, duble, triple și a­partamente.
Printre alții, aici au fost cazați muncitori la au­to­stradă sau angajați ai firmelor care au colaborări cu multinaționale din Lu­goj, precum ”Autoliv”.

Hotelul ”Speranța” de pe Calea Buziașului este u­nul dintre beneficiarii lu­cră­rilor de amploare deschise la centrul logistic ”Lidl”, u­na din marile investiții ale Lugojului, în valoare de 20 de milioane de euro.

”Din luna martie și până în no­iembrie, cât s-a lucrat la Lidl, am avut o mare cerere de spații de cazare. În per­manență, 75%, cam 30-40 de locuri, au fost ocupate de oamenii diferitelor firme care lucrau acolo, ultimii care au plecat la sfârșitul lui noiembrie fiind cei de la Energomontaj Craiova”, ne-a declarat patronul Ștefan Blidaru.

La Hotelul ”Tivoli” din cen­trul orașului, situat în i­me­diata apropiere a Cate­dr­alei Greco Catolice, situația este asemănătoare. Capa­ci­ta­tea de cazare este de 14 per­soane, în șapte camere de trei stele. Miercuri, la ora vizitei noastre, erau cazate șase persoane angajate la ”Lidl”, dar, în general, în ul­timele cinci luni s-au cazat 10-12 persoane care lucrează pentru același gi­gant retailer. Este vorba despre ”gulere albe”, fun­­c­ționari și angajați din sec­torul tehnic-administrativ din Craiova, Pitești sau Bu­curești.

Hostelul ”Missian Mu­ra”, situat pe strada Ti­mi­șoa­rei, este unul dintre cele mai solicitate spații de ca­za­re din oraș. Dacă în anii tre­cuți aici mai poposeau e­chi­pe sportive, ansambluri tea­trale sau de dansuri, acum structura clienților s-a mo­di­ficat.

În ultimele cinci – șase luni, clienții au fost an­gajați ai firmelor care au ridicat centrul logistic Lidl și care mai nou lucrează la șantierul Kaufland, aflat în imediata apropiere. În func­ție de firmele care fac di­ver­se lucrări, ocuparea este cam de 15 locuri din cele 20 disponibile.

La ora vizitei noastre acolo erau cazați electricieni care lucrau pe șantierul hiper – marketului Kaufland. Hostelul ”Mis­sian Mura” (trei stele) are ca­mere single, matri­mo­niale și cu două paturi.

Există cazuri de patroni de spații de cazare care deja s-au gândit la extinderea fir­melor lugojene, precum mul­tinaționala ”Autoliv”. Șo­majul la Lugoj fiind de 0,7%, acestea caută deja angajați din alte județe.

Hostel A&O și Pen­siunea ”Lois” au avut clien­­te­lă din plin.

”Pen­siu­nea din parcarea A&O sau Hostel A&O, a fost ocupată toată vara și toamna în pro­porție de 99% cu angajați care au lucrat la Lidl și Kau­fland. Asta însemnă, practic, 40 de locuri de ca­za­re ocupate per­manent. In­te­resant este faptul că și Pen­siunea Lois, de patru stele, a fost mult mai ocu­pa­tă ca de obicei. Evident, e vorba despre o altă clien­te­lă: patroni, di­rec­tori și re­prezentanți de fir­me străine din Franța, Ger­mania și El­ve­ția, care au legătură cu cen­trul Lidl de la Lugoj și cu o altă in­vestiție de la Mă­năștiur”, spu­ne patronul Daniel Ga­briel Olaru.

Olaru a construit recent la Surduc un hotel care poa­te acomoda 66 de clienți, în 33 de camere cu baie și toa­te dotările. Acest hotel e des­tinat forței de muncă care va fi adusă din afara o­ra­­șului de multinaționale lugojene precum ”Autoliv”.

Dacă în anul 2016 ”stelele norocoase” ale hotelierilor lugojeni s-au numit Lidl și Kaufland, în acest an situația se anunță la fel de optimistă, odată cu începerea lucră­ri­lor pentru marele magazin al firmei Dedeman.

Folosește Facebook pentru a scrie un comentariu

Scrie un comentariu

Vă rugăm să scrieţi comentarii în legătură cu subiectul articolului. Folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului, jigniri sau injurii aduse celorlalţi cititori care au scris comentarii duc la ştergerea comentariului sau chiar la blocarea IP-ului folosit. Redeşteptarea nu răspunde pentru opiniile postate în rubrica de comentarii, responsabilitatea acestora revine integral autorului. Adresa dvs. de e-mail nu va fi publicată.


Vă rugăm să scrieţi comentarii în legătură cu subiectul articolului. Folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului, jigniri sau injurii aduse celorlalţi cititori care au scris comentarii duc la ştergerea comentariului sau chiar la blocarea IP-ului folosit. Redeşteptarea nu răspunde pentru opiniile postate în rubrica de comentarii, responsabilitatea acestora revine integral autorului. Adresa dvs. de e-mail nu va fi publicată.

*


Optimization WordPress Plugins & Solutions by W3 EDGE