Ultima oră

Fără bariere la Lugoj! Două pasaje noi, peste linia ferată

Modernizarea liniei ferate Ca­lafat – Curtici aduce o ves­te bună pentru șoferii și pietonii din Lugoj. Proiectul, discutat luni la Timișoara cu reprezentanții SNCFR – Re­gio­nala Timișoara prevede ca Lugojul să aibă două su­pra­traversări ale căii ferate: una între străzile Banatului și Bocșei și o a doua, care leagă strada Țesătorilor de drumul Oloșagului.

”Modernizarea liniei de cale ferată, care leagă Ca­la­fa­tul de Curtici și care va tra­versa Lugojul, presupune linie dublă pe care se va circula cu până la 160 km/h. Acest lucru impune su­pra­tra­versări  rutiere, în cadrul unui program guverna­men­tal, cu finanțare de la bugetul de stat, deci nu sunt banii de la bugetul local. Suntem cu­prinși cu două su­pra­traversări rutiere, ce vor îmbunătăți radical cir­cu­lația în mu­ni­ci­piul Lugoj”, a declarat pentru ”Re­deș­tep­ta­rea” primarul Francisc Bol­dea.

Pe lângă cele două pa­sa­re­le, la trecerile de cale fe­ra­tă de pe Smârdan și Ja­bărului, vor fi instalate bariere duble de protecție.

Realizarea celor două pasarele rutiere ar fi un lucru excepțional pentru oraș, în condițiile în care, mai ales la trecerea dintre străzile Ba­na­tului și Bocșei, șoferii pierd mult timp, fiind obligați să aștepte la barieră.

Zona res­pectivă este una în care se fac și manevre CFR – schim­bare de locomotive, a­dăugare de vagoane la gar­nituri etc, așa că bariera este închisă de multe ori. Re­zultă un blocaj al tra­fi­cu­lui.

Adesea cozile cu au­tomobile se întind de la bariera străzii Banatului, până la intersecția acesteia cu strada Cuza Vodă.

Deși simbolul orașului, trecut chiar pe stema oficială a urbei, este un pod care traversează Timișul, tocmai podurile sunt cele care suferă cel mai mult la Lugoj.

Exemplu trist

Este binecunoscută odiseea pasajului de nivel CFR de pe strada Nicolae Titulescu, inaugurat la 17 ani de la începerea lucrărilor. Podul de Fier, construit de austrieci acum mai bine de un secol, a înfruntat cu succes marile inundaţii din 1912, 1970, 1975, 2000 şi 2005. Podul are structura şi pilonul cen­tral şubrezite, fiind ieşit din garanţie încă de la mijlocul anilor ’80.

Podul de Beton a rămas singurul care suportă zilnic traficul infernal al maşinilor grele. În acest condiţii, gro­pile reapar la două-trei săp­tămâni, iar reparaţiile par de mântuială.

La acestea se adaugă două pasarele – ”Podul Bol­dea” de la Piața A­groa­limentară și ”Podul Leu­cuța” care tra­ver­sează In­sula Cotu Mic de pe Timiș, dar acestea nu asigură decât traficul pietonal.
Planul de Mobilitate Ur­bană Durabilă pentru mu­­nicipiul nostru, lansat la Pri­măria Lugoj, prevede, prin­tre altele, construirea unui nou pod între cele două deja existente, care să lege străzile Mihai Eminescu şi Valeriu Branişte, dar toate acestea au un orizont pro­ba­bil anul 2020.

”Pățiți” cu cei 17 ani necesari finalizării pasajului rutier de pe strada Titulescu, lugojenii așteaptă cu interes care va fi data reală în care se vor deplasa în siguranță pe cele două noi poduri ale orașului.

Folosește Facebook pentru a scrie un comentariu

1 Comentariu on Fără bariere la Lugoj! Două pasaje noi, peste linia ferată

  1. vasile iustin // 20 aprilie 2017 at 15:11 // Răspunde

    Laudabila dorinta,dar vreau doar sa va reamintesc ca acelasi scop a avut si pasajul de pe Buziasului,dar stupoare CFR-ul face acum manevrele la acele de pe Banatului.Sunt sigur ca nu trecerea tranurilor de marfa sau de persoane, sunt cele care produc aglomerarile de la bariere,ci modul defectuos (ca sa nu spun altfel),de a folosi pasajul si scopul pentru care a fost construit.Cred ca mai buna folosire a banului public si mai mult bun simt,ar evita cheltuielile inutile care se fac din buzunarul nostru.

Scrie un comentariu

Vă rugăm să scrieţi comentarii în legătură cu subiectul articolului. Folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului, jigniri sau injurii aduse celorlalţi cititori care au scris comentarii duc la ştergerea comentariului sau chiar la blocarea IP-ului folosit. Redeşteptarea nu răspunde pentru opiniile postate în rubrica de comentarii, responsabilitatea acestora revine integral autorului. Adresa dvs. de e-mail nu va fi publicată.


Vă rugăm să scrieţi comentarii în legătură cu subiectul articolului. Folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului, jigniri sau injurii aduse celorlalţi cititori care au scris comentarii duc la ştergerea comentariului sau chiar la blocarea IP-ului folosit. Redeşteptarea nu răspunde pentru opiniile postate în rubrica de comentarii, responsabilitatea acestora revine integral autorului. Adresa dvs. de e-mail nu va fi publicată.

*


Optimization WordPress Plugins & Solutions by W3 EDGE