Ultima oră

EXCLUSIV O firma spaniolă care va „clona” Luvrul în Dubai, câştigătoarea licitaţiei pentru autostrada Lugoj-Timişoara, lotul doi – SURSE

luvruCompania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale a finalizat licitaţia pentru lotul doi al autostrăzii Timişoara-Lugoj. Cu alte cuvinte, CNADNR, a desemnat firma câştigătoare, dar numele ei nu a fost făcut public, licitaţia fiind încă în perioada în care se pot depune contestaţii. Potrivit surselor „Redeşteptarea", câştigătoarea licitaţiei ar fi Asocierea Constructora San Jose SA - Sevicon Obras e Infraestructuras SL, una din firmele concernului fiind implicată într-un proiect de 600 de milioane de dolari, în Dubai (foto Adevarul).

Mondial

luvruCompania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale a finalizat licitaţia pentru lotul doi al autostrăzii Timişoara-Lugoj. Cu alte cuvinte, CNADNR, a desemnat firma câştigătoare, dar numele ei nu a fost făcut public, licitaţia fiind încă în perioada în care se pot depune contestaţii. Potrivit surselor „Redeşteptarea”, câştigătoarea licitaţiei ar fi Asocierea Constructora San Jose SA – Sevicon Obras e Infraestructuras SL, una din firmele concernului fiind implicată într-un proiect de 600 de milioane de dolari, în Dubai (foto Adevarul).

Lotul doi al autostrăzii Timişoara-Lugoj este în momentul de faţă cel mai important proiect de infrastructură al Banatului. Finalizarea acestei lucrări, ar face posibilă o autostradă neîntrerupă de la Mănăştiur (zona Făget) până la Nădlac. De altfel, importanţa acestui proiect reiese şi din interesul arătat de companiile înscrise la licitaţie pentru construirea autostrăzii.

Lupta este una acerbă, în competiţie fiind 10 firme şi concerne de firme foarte puternice, una din favorite fiind firma lui Dorinel Umbrărescu, care a construit lotul unu din autostrada Timişoara Lugoj.

Potrivit anunţurilor făcute la demararea licitaţiei, firma câştigătoare ar fi trebuit desemnată în cursul lunii noiembrie. Din cauza numărului mare de ofertanţi şi a complexităţii documentelor ce trebuie analizate, desemnarea câştigătorului s-a amânat.

Firma câştigătoare, aleasă săptămâna trecută

Într-o adresă oficială emisă la solicitarea „Redeşteptarea”, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale arătă că licitaţia pentru lodul doi al autostrăzii Timişoara-Lugoj a fost finalizată, săptămâna trecută, fiind desemnat constructroul. „În ceea ce priveşte procedura de achiziţie publică Proiectare şi execuţie Autostrada Timişoara-Lugoj, lot doi, aceasta a fost finalizată, iar în data de 04.01.2013 au fost trimise ofertantilor comunicările privind rezultatul procedurii”, se arată în documentul emis de CNADNR.

Reprezentanţii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale au refuzat să facă public numele companiei care a fost desemnată câştigătoare în urma licitaţiei. Refuzul CNADNR a fost justificat de faptul ca suntem în perioada în care licitaţia poate fi contestată, termenul de depunere a contestaţiilor fiind de 10 zile.

„Umbrărescu a ieşti pe doi”

Surse importante din cadrul CNADNR, care au dorit să fie protejate, au declarat pentru „Redeşteptarea” că, în condiţiile în care sunt îndeplinite cerinţele tehnice, determinant în desemnarea câştigătorului este preţul. Astfel, potrivit surselor amintite câştigătoare ar fi fost desemnată Asocierea Constructora San Jose SA – Sevicon Obras e Infraestructuras SL. „E o firmă care nu a mai câştigat niciun proiect de autostradă la noi. Umbrărescu a ieşit pe doi”, au declarat sursele „Redeşteptarea”.

Cea mai ieftină autostradă din România

autostradaInformaţiile privind preţul oferit de spaniolii de la Constructora San Jose SA – Sevicon Obras e Infraestructuras SL sunt confirmate şi de jurnaliştii de la Capital, care au publicat în luna septembrie a anului trecut, un articol în care arătau că preţul oferit de spanioli este 3,4 milioane de euro pe km, fiind practic cea mai ieftina autostradă din România. Până acum, cel mai ieftin kilometru de austostradă din ţara noastră a fost licitat la 3,5 milioane de euro, fiind vorba de un tronson al autostrăzii Arad-Timişoara.

Colosul spaniol

În condiţiile în care informaţiile emise de sursele Redeşteptarea se vor confirma şi licitaţia nu va fi contestată, iar constructorul lotului doi din autostrada Lugoj- Timişoara va rămâne Asocierea Constructora San Jose SA – Sevicon Obras e Infraestructuras SL, vom avea de a face cu o companie extrem de interesantă.Potrivit siteu-ului de prezentare Constructora San Jose SA este una din primele firme de construcţii independente din Spania. Spacializată în edificarea construcţiilor civile şi industriale, compania a fost implicată şi în proiecte de drumuri. vigo

Potrivit proiectelor prezentate pe site-ul propriu Constructora San Jose SA a construit un spital cu 755 de camera, pe 12 hectare, în Santiago. De asemenea, a construit noua pistă a aeroportului Barajas din Madrid, dar şi o serie de mall-uri, hoteluri, centre comerciale şi parcuri eoliene. În domeniul construcţiei de drumuri, spaniolii se laudă cu construirea şoselei de centură din Vigo (foto:www.sielvigo.es)

Ultimul proiect – Luvrul din Dubai

Potrivit unui comunicat de presa emis chiar în aceste zile de companie, Constructora San Jose SA este implicată într-un proiect de peste 600 de milioane de dolari, în Dubai. E vorba de construirea unei copii a Muzeului Luvru la Abu Dhabi. Potrivit comunicatului, firma spaniolă a câştigat lucrarea, alături de Arabtect şi Oger Abu Dhabi LLC. Potrivit informaţiilor care au fost publicate deja în presa naţională şi international, arabii vor să „cloneze” Luvrul, pentru crearea unui pol turistic, iar lucrările ar urma să fie inaugurată în 2015.

Folosește Facebook pentru a scrie un comentariu

Scrie un comentariu

Vă rugăm să scrieţi comentarii în legătură cu subiectul articolului. Folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului, jigniri sau injurii aduse celorlalţi cititori care au scris comentarii duc la ştergerea comentariului sau chiar la blocarea IP-ului folosit. Redeşteptarea nu răspunde pentru opiniile postate în rubrica de comentarii, responsabilitatea acestora revine integral autorului. Adresa dvs. de e-mail nu va fi publicată.


Vă rugăm să scrieţi comentarii în legătură cu subiectul articolului. Folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului, jigniri sau injurii aduse celorlalţi cititori care au scris comentarii duc la ştergerea comentariului sau chiar la blocarea IP-ului folosit. Redeşteptarea nu răspunde pentru opiniile postate în rubrica de comentarii, responsabilitatea acestora revine integral autorului. Adresa dvs. de e-mail nu va fi publicată.

*


Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

CLOSE
CLOSE