Ultima oră

Eveniment automobilistic la Timişoara! Raliul maşinilor de epocă Serbia – România i-a încântat pe cei mari, dar mai ales pe copii

MondialTimişoara s-a transformat, pentru câteva ore, într-un adevărat paradis al automobilelor clasice, eveniment care i-a bucurat deopotrivă pe cei mari, dar mai ales pe cei mici. Vineri, 16 august, în parcarea de la Shopping City de pe Calea Şagului au poposit 21 de automobile istorice participante la Raliul Serbia-România.

Deşi sosiţi cu o întârziere mare faţă de programul anunţat (ora 15.30 în loc de 14), posesorii bijuteriilor pe roţi din Serbia, Croaţia, Slovenia şi Austria au fost întâmpinaţi cu mare bucurie de un numeros public, dornic să afle mai multe despre maşinile expuse şi să profite de ocazia ideală a unui selfie, alături de un Rolls Royce autentic sau de un Jaguar E-Type, iconica maşină de sport britanică a anilor ‘60.

Vizitatorii au putut admira următoarele maşini clasice aduse de oaspeţi: Alfa Romeo 1750 GTV – 1968; Matra Simca Bagheera – 1979; Volvo Amazon 123GT – 1967; Austin Mini Special 1100 – 1977; Land Rover Serie III – 1975; Opel Manta SR – 1971; M.G. B – 1974; Mercedes Benz 280 S – 1970; Alfa Romeo Spyder – 1980; Volkswagen 1302 cabrio – 1971; Austin Healey 100 cabrio – 1955; Zastava 101 – 1976; Morgan cabrio – 1988; Mercedes Benz 280 SL – 1968; Jaguar E-Type – 1969; Rolls Royce Corniche II – 1986; Fiat Spider 2000 – 1979; Austin Mini – 1969; Triumph TR6 – 1969; Triumph TR5 – 1968; Volkswagen Kafer 1974.

Dintre vehiculele expuse, multe cu valoarea situată la şase cifre în euro, ne-a atras atenţia o Matra-Simca Bagheera, maşină de sport franceză fabricată în 1979 în serie limitată, o raritate în zilele noastre.

Din partea gazdelor, Vlad Capotescu a adus Cadillac Eldorado din 1974. Maşina colecţionarului timişorean are trei recorduri: este singurul cabriolet de lux produs în America şi cel mai lung Cadillac, în lungime de 5,6 metri, în afară de versiunile prezidenţiale, făcute la comandă. Şi lăţimea vehiculului este impresionantă – 1,98 metri pe interior şi 2,10 metri la exterior. În al treilea rând, dispune de cel mai mare motor montat pe o maşină de serie, cu capacitatea de 8.200 cmc!

Timişorenii au mai adus un ARO – IMS pe care scria cu mândrie ”Fabricat în România”, precum şi cea mai veche maşină din expoziţie, un DKW fabricat în Germania anului 1938, alături de o Dacia 1100 fabricată în anul 1969 şi o ”broscuţă” Volkswagen, care a fost lăsată cu motorul la vedere, pentru ”inspecţia” celor curioşi. De altfel, cu sau fără translator, proprietarii au fost încântaţi să dea detalii despre maşinile pe care le îngrijesc, cu mari eforturi tehnice şi financiare.

Evenimentul s-a încheiat în jurul orei 18, Timişoara fiind ultima destinaţie a periplului de cinci zile prin România, periplu care a mai cuprins Tr. Severin – Craiova – Curtea de Arges – Transfăgărăşan – Sibiu.

Întrebat de posibilitatea aducerii unui astfel de eveniment de calitate la Lugoj, pentru a evita dezamăgirea de la festivalul recent încheiat, dl. Vlad Capotescu, Vlad Capotescu, fondator al Filialei Timiș a Retromobil Club România şi membru în Comisia pentru Cultură a Retromobil Club România, ne spunea simplu: ”dacă autorităţile ne pun la dispoziţie un spaţiu adecvat, de ce nu?”.

Dar astfel de evenimente ar putea fi organizate la Lugoj fără mari pregătiri speciale, ci ca etapă pe parcursul unor raliuri de epocă, precum cel prezent. În fond, o oprire în plus ar fi binevenită pentru ”bunicuţele” pe patru roţi şi ar aduce mare bucurie celor mari, dar mai ales copiilor. Evident, organizatorii trebuie contactaţi din timp, doar voinţă să fie!

Folosește Facebook pentru a scrie un comentariu

Scrie un comentariu

Vă rugăm să scrieţi comentarii în legătură cu subiectul articolului. Folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului, jigniri sau injurii aduse celorlalţi cititori care au scris comentarii duc la ştergerea comentariului sau chiar la blocarea IP-ului folosit. Redeşteptarea nu răspunde pentru opiniile postate în rubrica de comentarii, responsabilitatea acestora revine integral autorului. Adresa dvs. de e-mail nu va fi publicată.


Vă rugăm să scrieţi comentarii în legătură cu subiectul articolului. Folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului, jigniri sau injurii aduse celorlalţi cititori care au scris comentarii duc la ştergerea comentariului sau chiar la blocarea IP-ului folosit. Redeşteptarea nu răspunde pentru opiniile postate în rubrica de comentarii, responsabilitatea acestora revine integral autorului. Adresa dvs. de e-mail nu va fi publicată.

*


Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

CLOSE
CLOSE