Ultima oră

E vorba de bani! Instituțiile Lugojului, sub spectrul eficientizării

Prima unitate intrată pe linia efi­cien­tizării activității a fost Spitalul Municipal “Dr. Teodor Andrei”, care în ultimul ceas caută să se alinieze factorului economic și să pună ordine în zona compartimentelor care generează pierderi. Două dintre acestea au intrat sub ”lupa” conduce­rii SML, Dializa și TBC-ul, care acum trec printr-un audit al e­fi­cien­ței. Audit care probabil, sau mai mult ca sigur, nu va ieși pozitiv, motiv pentru care a și fost solicitat un acord de principiu din partea Consiliului Local privind modificarea structurii organizatorice a Spitalului Municipal. Acord care a primit votul majorității consiliului, decizie explicată chiar de președintele liberalilor, Claudiu Buciu: ”Astăzi, când avem un manager, în persoana doctorului Erwin Flo­roni, care ne pune pe ma­să, pentru prima dată în ultimii 20 de ani, un plan de eficientizare, avem datoria să-i acordăm încredere și să-l susținem în demersul său. A rămâne anchilozați în neputința lui Martinescu și a lui Boldea, care doar au privit cum cade tencuiala de pe spi­tal, ar însemna să con­dam­­năm spitalul la desființare totală.

Dacă Ministerul Să­nă­tății nu investea în maternitate și dacă vecinii unguri de la Mako nu aveau nevoie de un spital partener în proiectul lor european, astăzi nu aveam nici urgențele și nici maternitatea renovate. De­sigur, orice restructurare pre­su­pune și plusuri și minusuri și chiar unele sacrificii, însă nu mai putem bate pasul pe loc. A veni astăzi și a acu­za imaginate interese imobi­liare ale unor anonimi ne­no­mi­nalizați, raportat la în­chi­de­rea Compartimentului TBC, este doar o dovadă de pue­rilitate și de politicianism ieftin”.

Soarta a 300 de lugojeni tranșată între Consiliul Local și Primăria Lugoj

Tot în prim-plan este și procesul de reorganizare a celor două societăți aparținătoare Consiliului Local Lugoj: Meridian 22 și Salprest.
Peste 300 de angajați ai operatorilor locali de apă-canal și salubritate așteaptă luarea unor decizii în ceea ce privește viitorul societăților de gos­po­dărire comunală, după 1 mai 2018, când expiră licențele de operare. Salvarea celor două entități este importantă, atât în ceea ce privește utilitatea lor pentru gospodărirea orașului, cât și pentru păs­tra­rea locurilor de muncă pentru angajați.

“Orașul are nevoie de cele două societăți, pentru că sunt foarte multe activități de gospodărire care trebuie făcute. Mai mult, noi vrem să ajutăm aceste societăți și pe cei circa 300 de oameni, de care depind familiile lor. Decizia finală aparține totuși Consiliului Local și soluțiile vor fi hotărâte în consiliile de administrație ale celor două societăți. Noi ne dorim ca cele două să funcționeze în continuare”, a spus Francisc Boldea, primarul Lugojului.

Demersurile de reorganizare a Meridian 22 au început în 26 octombrie, când consilierii locali prezenți, 18 la număr, au aprobat studiul de oportunitate al delegării serviciului de transport public local al Municipiului Lugoj. O săptămână mai târziu, în 31 octombrie, într-o ședință extraordinară, Consilierii PSD-ALDE, PNL, PMP (14 voturi pentru, consilieri Barboni și Savu de la PSD s-au abținut, iar consilierii in­de­pe­ndenți Liviu Brândușoni și Marius Martinescu s-au opus pe motiv că nu au primit informările legale în acest caz) și-au dat acordul “privind aprobarea în principiu a modalității de gestiune a unor servicii comunitare de utilități publice din municipiul Lugoj”.

Boldea explică

“A fost nevoie de această hotărâre pentru a putea înscrie societatea Meridian 22 la Consiliul Național al Con­cu­renței, care trebuie făcută cu șase luni înaintea expirării licenței. După 1 mai 2018, Me­ridian 22 va mai putea des­fă­șura doar activități de apă-canal, branșamente, ope­rare uzine de apă și epurare, intervenții la avarii apă-canal și refacerea carosabilului după reparații. Serviciul public de apă și canalizare va pu­tea fi încredințat prin ges­tiune directă către Meridian 22, dacă există avizul Consiliului Național al Con­cu­renței. Prin reorganizarea Me­ridian 22 se impune divizarea acesteia, astfel încât activitatea de transport public, în comun, să treacă la o societate distinctă, iar administrarea celor 300 de spații locative ar putea să fie preluată de e­xe­cutivul local. În ceea ce privește Salprestul, după 1 mai 2018, această societate va pierde colectarea gunoiului de la populație prin preluarea acestei activități de către Retim. Dar în continuare va presta activități de salubrizare a străzilor din municipiu și a altor zone, ce se vor putea face prin în­cre­di­n­țare directă, activități de gestionare a adăpostului de câini comunitari de pe strada Traian Vuia, cositul spațiilor verzi, dezinsecție-deratizare, coșerit. Acum a fost un acord de principiu al Consiliului Local, urmând ca în întâlnirile viitoare ale consilierilor locali, să se hotărască clar cum vor funcționa aceste societăți și cum va fi administrat transportul în comun.

De un an de zile avem o corespondență cu Consiliul Na­țional al Concurenței. Ştim ce condiții trebuie îndeplinite, am făcut documentația cerută și sperăm să primim avizul”, a explicat Francisc Boldea, primarul Lugojului.

Ca urmare a reorganizării celor două societăți, o parte din personalul de la Salprest, care deservește mașinile de colectare a gunoiul va fi preluat de Retim, iar o parte a angajaților de la Meridian care lucrează pe microbuzele și autobuzele de transport în comun vor fi transferați la noua societate ce va gestiona transportul public în munici­piu.

Folosește Facebook pentru a scrie un comentariu

Scrie un comentariu

Vă rugăm să scrieţi comentarii în legătură cu subiectul articolului. Folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului, jigniri sau injurii aduse celorlalţi cititori care au scris comentarii duc la ştergerea comentariului sau chiar la blocarea IP-ului folosit. Redeşteptarea nu răspunde pentru opiniile postate în rubrica de comentarii, responsabilitatea acestora revine integral autorului. Adresa dvs. de e-mail nu va fi publicată.


Vă rugăm să scrieţi comentarii în legătură cu subiectul articolului. Folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului, jigniri sau injurii aduse celorlalţi cititori care au scris comentarii duc la ştergerea comentariului sau chiar la blocarea IP-ului folosit. Redeşteptarea nu răspunde pentru opiniile postate în rubrica de comentarii, responsabilitatea acestora revine integral autorului. Adresa dvs. de e-mail nu va fi publicată.

*


Optimization WordPress Plugins & Solutions by W3 EDGE