Ultima oră

Dr. Erwin Floroni contraatacă: n-avem de cine să ne apărăm, dar trebuie să spunem adevărul!

MondialDr. Erwin Floroni, directorul Spitalului Municipal, a convocat o conferinţă de presă în care a răspuns pe rând, cu argumente şi cifre, la recentele acuzaţii aduse de primarul Francisc Boldea la adresa conducerii spitalului.

 Am fost atacaţi din direcţii din care nu ne aşteptam!

Conferinţa s-a desfăşurat vineri, 23 august, la sediul SML, pe parcursul a aproape trei ore. În faţa reprezentanţilor presei s-au prezentat dr. Erwin Floroni, managerul SML, dr. Oana Irina Rîurean, director medical şi ec. Blanka Bota, director financiar-contabil.

“Eu nu prea ţin conferinţe de presă. Consider că o conferinţă la sfârşit de an e arhisuficientă, să tragem linie şi să spunem ce am făcut, ce n-am făcut şi ce urmează să facem. Nu-mi place să mă bag în seamă, să ies în evidenţă, dar în urma evenimentelor din ultima perioadă, mă simt nevoit să vorbesc cu presa.  Am fost atacaţi din direcţii din care nu ne aşteptam şi trebuie să spunem lucrurilor pe nume. Nu să ne apărăm, că nu avem de cine să ne apărăm, ci să arătăm care sunt adevărurile!”

 Ni s-au scos ochii că Primăria dă bani de funcţionare. Nu ajung nici jumătate, restul punem noi!

Cu ajutorul unei prezentări computerizate, managerul Floroni a arătat activitatea la zi a spitalului, cu surse de venit (cea majoritară fiind Casa Judeţeană de Ajutor de Sănătate) şi datorii.

Conform acesteia, mare parte din datoriile imputate de primarul Boldea sunt acumulate anterior directoratului lui Floroni:

“Sunt manager din august 2017, şi nu aşa cum cred unii, din 2015, când am fost interimar, iar din acea poziţie nu poţi face mare lucru, nu ai voie să te bagi în bugete şi aşa mai deprate, ai voie să faci doar nişte analize şi cam atât. La acea dată, sursele de venit ale spitalului erau practic nule. Acum, fac mai mult decât înainte numai cu cele două automate de cafea, care aduc 200 euro pe lună. În 2017, eu am moştenit un contract prost cu Casa, contract pe care l-am îmbunătăţit în luna octombrie a acelui an, cu contribuţia doamnelor directoare aici de faţă, şi l-am onorat impecabil în fiecare lună”.    

În legătură cu banii de la bugetul local, pentru funcţionare (gaz, curent, apă, canal, salubritate), “SML are nevoie de 1.000.000 pe an, poate anul acesta mai mult, pentru că am avut încălzire până prin mai. În 2018, am cheltuit 980.000 şi am primit 500.000. An de an, cerem mai mult şi primim cam 400.000 şi încă vreo 200.000, la rectificare, bani insuficienţi pentru funcţionare. Ni s-au scos ochii că ni se dau bani de funcţionare! Banii de funcţionare îi plătim noi, cu fonduri ale Casei din care, teoretic, ar trebui să cumpăr medicamente, oxigen şi alte chestii”.

 Casa de Asigurări: o “răzgândire” care a costat spitalul 7 miliarde

Datoriile mari s-au acumulat de la pacienţii internaţi peste contractul cu Casa: “în 2018, conform contractului, CJAS ne-a dat 15.755.319 lei, cu o diferenţă peste contract, neplătită, de 1.977.069 lei.  Pe primele şase luni din 2019, contractul a fost de 7.954.938 lei, iar diferenţa peste contract, neplătită, de 963.287 lei. Noi tratăm aceşti pacienţi, dar nu primim bani. Nu e vina noastră, aşa vin pacienţii, adresabilitatea a crescut. De aici se acumulează atâtea datorii, an de an!”.

Altă sursă de datorii provine chiar de la Casa de Asigurarări de Sănătate, care a schimbat regulile în timpul jocului:

“Din lipsă de bani, la începutul anului, CJAS ne-a luat înapoi 700.000 de lei indemnizaţia de hrană pe anul trecut. Nu e normal, se numeşte indemnizaţie şi de aceea e suportată de CJAS. Anul trecut ne-au plătit indemnizaţia de hrană şi anul ăsta au zis că aaaa, am greşit că v-am plătit anul trecut, drept urmare aveţi obligaţia să o plătiţi voi. Pentru că legea spune că indemnizaţia de hrană la angajaţi e obligatorie, dar o plătiţi din venituri proprii! Şi v-o mai luăm înapoi şi pe cea care v-am dat-o anul trecut, că nu trebuia să vi-o plătim. Aşa că a trebuit să returnăm totul în trei luni, ne-au luat 250.000 pe lună, exact banii cu care trebuia să îmi plătesc medicamentele! Pe astea trei luni – ianuarie, februarie şi martie, eu n-am plătit absolut niciun medicament, pentru că n-am avut cu ce. Nu reuşeam să ne plătim utilităţile, curentul, gazul, nici măcar salariile la timp. Măcar să ne fi luat în 12 luni banii aceştia. Ei zic că au greşit, dar nu răspund în faţa nimănui!”

Aceste datorii n-au nicio legătură cu calitatea managementului SML, fiind probleme pe plan naţional.

Eu nu angajez personal ca să-mi facă mie unghiile!

Directorul Floroni a ripostat şi la declaraţia primarului că sunt prea muţi angajaţi la spital:

“Eu nu angajez personal ca să-mi facă mie unghiile. Nu vreau să ni se comenteze nouă angajările şi să ni se spună cât trebuie şi cât nu trebuie. Avem probleme stringente”.

Floroni subliniază că, din contră, personalul este subdimensionat. Numărul normat de angajaţi este 604, cel apobat este 468, iar numărul real de posturi ocupate este 361. La aceştia se adaugă 25 de angajaţi cu PFA (Persoană Fizică Autorizată). Aşadar, totalul angajaţilor la Spitalul Municipal este de 386. Pentru un spital de mărimea SML, numărul de medici normat este de 79, numărul aprobat – 68, iar numărul real ocupat este de 52, la care se adaugă unul cu PFA.

Recuperarea unei mari părţi din datorie va veni odată cu instalarea noului computer tomograf, în trimestrul IV, care va fi o sursă constantă de venit şi va ţine mulţi pacienţi la Lugoj, crescând şi mai mult adresabilitatea spitalului.

Folosește Facebook pentru a scrie un comentariu

Scrie un comentariu

Vă rugăm să scrieţi comentarii în legătură cu subiectul articolului. Folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului, jigniri sau injurii aduse celorlalţi cititori care au scris comentarii duc la ştergerea comentariului sau chiar la blocarea IP-ului folosit. Redeşteptarea nu răspunde pentru opiniile postate în rubrica de comentarii, responsabilitatea acestora revine integral autorului. Adresa dvs. de e-mail nu va fi publicată.


Vă rugăm să scrieţi comentarii în legătură cu subiectul articolului. Folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului, jigniri sau injurii aduse celorlalţi cititori care au scris comentarii duc la ştergerea comentariului sau chiar la blocarea IP-ului folosit. Redeşteptarea nu răspunde pentru opiniile postate în rubrica de comentarii, responsabilitatea acestora revine integral autorului. Adresa dvs. de e-mail nu va fi publicată.

*


Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

CLOSE
CLOSE