Ultima oră

Dorel de la autostradă! Un pasaj prea mic întârzie din nou lucrările la șoseaua de mare viteză

Lotul 3 al Autostrăzii Lugoj – Deva, realizat aproape pe jumătate de către asocierea Teloxim Con – Comsa – Aldesa Construcciones – Arcadis Eurometud, are mari probleme din cauza… înălțimii unui pasaj rutier.

Constructorii spanioli ai lotului 3 și-au făcut treaba de mântuială, cel puțin în ceea ce privește pasajul care trece peste drumul naţional 68A Lugoj – Deva, în zona localității Lăpugiul de Jos (județul Hunedoara), care a fost construit la un gabarit mai mic decât trebuia, înălțimea sa fiind neconformă cu proiectul.

Descoperirea greșelii a fost făcută după ce un tir care circula pe drumul naţional, care avea pe platformă un excavator, nu a putut trece pe sub pasaj, deşi se încadra în înălţimea maximă la care trebuia să se afle platforma pasajului, adică 4,95 metri.

Transportul s-a blocat sub pasaj, astfel descoperindu-se că înălţimea din proiect nu este respectată, însă reprezentanții Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Timișoara au anunțat că pasajul de la kilometrul 66+811 al autostrăzii Lugoj-Deva, care supratraversează drumul naţional din zonă, va fi refăcut de constructor. Remedierea se va face prin „frezarea structurii rutiere şi înlocuire la linia roşie modificată”.

”Orice eroare de execuţie, până la recepţia finală, cade în sarcina antreprenorului, care trebuie să refacă lucrarea pe cheltuiala sa şi este direct responsabil de orice eveniment rutier”, a declarat Alina Sabou, purtătorul de cuvânt DRDP Timişoara.

De reținut că, potrivit contractului, termenul de finalizare a lucrărilor pe lotul 3 al autostrăzii Lugoj-Deva era 27 mai 2016, valoarea contractului pentru realizarea celor 21 de kilometri fiind de aproape 580 de milioane de lei.

Autostrada Lugoj – Deva este una cu bucluc, lucrările fiind oprite de mai multe ori pe tronsoanele de autostradă. Prima oprire a lucrărilor a fost făcută din cauză că excavatoarele care pregăteau terenul au dat peste un cimitir, care în studiul de fezabilitate era consemnat drept păşune.

Problemele nu s-au oprit aici. La scurt timp, a fost semnalată prezenţa unor lilieci pe traseul autostrăzii, motiv pentru care acordul de mediu a fost sistat.

Din fericire problema a fost rezolvată prin construirea unor hoteluri pentru lilieci, care costă doar un milion de lei, în loc de 80 de milioane de euro dacă traseu autostrăzii era deviat.

După morţi şi lilieci, constructorul a dat peste un nou impediment: castorii. Cele trei familii de castori, animale protejate prin lege, au fost descoperite în zona localității hunedorene Bejan.

Castorii şi-au făcut casă pe un canal care se află lângă un iaz al termocentralei Mintia.

Construcția celor aproape 80 de kilometri ai tronsonului A1 Lugoj-Deva a început în 2013, termenul de finalizare fiind 2016, însă autostrada nu va fi terminată nici în 2017.

Folosește Facebook pentru a scrie un comentariu

Scrie un comentariu

Vă rugăm să scrieţi comentarii în legătură cu subiectul articolului. Folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului, jigniri sau injurii aduse celorlalţi cititori care au scris comentarii duc la ştergerea comentariului sau chiar la blocarea IP-ului folosit. Redeşteptarea nu răspunde pentru opiniile postate în rubrica de comentarii, responsabilitatea acestora revine integral autorului. Adresa dvs. de e-mail nu va fi publicată.


Vă rugăm să scrieţi comentarii în legătură cu subiectul articolului. Folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului, jigniri sau injurii aduse celorlalţi cititori care au scris comentarii duc la ştergerea comentariului sau chiar la blocarea IP-ului folosit. Redeşteptarea nu răspunde pentru opiniile postate în rubrica de comentarii, responsabilitatea acestora revine integral autorului. Adresa dvs. de e-mail nu va fi publicată.

*


Optimization WordPress Plugins & Solutions by W3 EDGE