Ultima oră

Dan Şova, nemulţumit la vizita în Timiş. Se clatină scaunul directorului DRDP, Ioan Ambruş?

Ministrul Transporturilor, Dan Şova, aflat în vizită de lucru în judeţul Timiş, spune că a solicitat constructorilor loturilor de autostradă Timişoara-Lugoj şi Lugoj-Deva să urgenteze lucrările, astfel încât proiectul să nu se facă în 30 de luni, „ci mai repede”, scrie Mediafax.

„Am solicitat şi constructorului Tirena Scavi şi constructorului Selina de pe Lugoj-Deva, lotul 2, să urgenteze lucrările în aşa fel încât să nu se facă proiectul în 30 de luni, ci mai repede. Dacă nu vor reuşi să termine până în decembrie 2015, în septembrie 2015 vom proceda la «fazare». Avem un memorandum deja aprobat în Guvern, Comisia Europeană a aprobat «fazarea» geologică propusă de noi, a proiectelor, în aşa fel încât să fie finanţate şi din alocarea 2007-2013 şi din alocarea 2014-2020, dar în acelaşi timp ne bazăm pe forţa de lucru a companiilor”, a declarat Dan Şova, duminică, la Recaş.

Ministrul a mai spus că a discutat şi cu omologul său din Ungaria despre autostrada care va fi construită de ţara vecină până la graniţa cu România şi că aceasta va fi finalizată cu aproximativ nouă luni mai depede decât cea din ţara noastră.

„Ei vor ajunge cu autostrada la graniţă cu nouă luni înaintea noastră. Am avut mai multe discuţii. Ei nu au spaţii de parcare a TIR-urilor pe perioada în care nu se trece la graniţa, facem totul la noi. A fost o discuţie întreagă şi sunt întâlniri periodice cu colegii din Ungaria”, a mai spus Şova.

Nemulţumit că nu a fost întâmpinat de reprezentanţii constructorului şi ai Direcţiei Regionale de Drumuri Timişoara

Dan Şova a făcut şi o vizită la lotul 2 al autostrăzii Timişoara-Lugoj care se află în lucru şi s-a arătat nemulţumit de faptul că nu a fost întâmpinat de reprezentanţii constructorului şi ai Direcţiei Regionale de Drumuri Timişoara.

„Pe Timişoara- Lugoj lotul 2 am fost pe autostradă fără prezenţa şefului Regionalei de Drumuri Timiş, lucru pe care îl consider inacceptabil, fără prezenţa unor reprezentanţi ai constructorului Tirena Scavi de la Bucureşti, lucru pe care de asemenea îl consider inacceptabil şi fără prezenţa unităţii de implementare proiect a CNADNR central de la Bucureşti, lucru pe care, de asemenea, îl consider inacceptabil. Toate cele trei lucruri vor fi luate în discuţie, în cursul zilei de luni, la nivelul CNADNR şi vom lua măsurile de rigoare, fireşte, mai puţin împotriva constructorului Tirena Scavi, pe care îl vom informa că atunci când vom veni să vedem care este stadiul lucrărilor aşteptăm să fie prezent un reprezentant oficial care poate răspunde de acţiunile companiei, altfel începem să avem îndoilei asupra modului în care îşi execută îndatoririle asupra lucrării pe care o au”, a mai spus Şova.

Şeful DRDP Timişoara, atacat de Ministrul Transporturilor

Întrebat dacă intenționează să-l înlocuiască pe şeful DRDP, liberalul Ioan Ambruş, ministrul Dan Şova a declarat că schimbările nu le decide el, le decide consiliul de administrație al CNADNR.

“Dacă sunt schimbări, sunt doar de natură profesională. Strict profesional, Ioan Ambruș este singurul șef de regională care nu are legătură cu drumurile. Nu știu cu ce partid are legătură, dar cu drumurile nu are legătură sigur”, a spus ministrul.

Ministrul Transporturilor a cerut un raport complet cu privire la lipsa celor care trebuiau să se afle pe autostradă.

„Nu-mi plac șefii de regionale care fac politică. Șeful de regională trebuie să facă asfalt. Nu mă ocup de schimbarea de directori, nu mă interesează. Pe mine mă interesează să-și facă treaba și ca în fruntea regionalelor să se afle ingineri de drumuri. Ioan Ambruș nu este inginer de drumuri din păcate, dar nu l-am pus eu. Luni urmează să am un raport pe masă și probabil că vor fi schimbări”, a conchis social-democratul.

Lotul 2 al autostrăzii Timişoara- Lugoj are o valoare totală de 423.356.307,32 lei fără TVA. Finanţarea este asigurată din Fonduri Europene (Fonduri de Coeziune – 85 la sută) şi fonduri de la bugetul de stat (Guvernul României -15 la sută). Acest tronson va avea 25,6 kilometri, zece poduri şi podeţe şi 15 pasaje rutiere. Primul tronson al acestei autostrăzi a fost deschis circulaţiei în octombrie 2012, fiind realizat de asocierea Spedition UMB – Tehnostrade – Carena SpA Impresa di Construzioni.

Folosește Facebook pentru a scrie un comentariu

Scrie un comentariu

Vă rugăm să scrieţi comentarii în legătură cu subiectul articolului. Folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului, jigniri sau injurii aduse celorlalţi cititori care au scris comentarii duc la ştergerea comentariului sau chiar la blocarea IP-ului folosit. Redeşteptarea nu răspunde pentru opiniile postate în rubrica de comentarii, responsabilitatea acestora revine integral autorului. Adresa dvs. de e-mail nu va fi publicată.


Vă rugăm să scrieţi comentarii în legătură cu subiectul articolului. Folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului, jigniri sau injurii aduse celorlalţi cititori care au scris comentarii duc la ştergerea comentariului sau chiar la blocarea IP-ului folosit. Redeşteptarea nu răspunde pentru opiniile postate în rubrica de comentarii, responsabilitatea acestora revine integral autorului. Adresa dvs. de e-mail nu va fi publicată.

*


CLOSE
CLOSE