După aventura epică în care a vâslit peste 2.500 de kilometri pe Dunăre, Dan Paici, alias “Lupul singuratic” din Caransebeş, a încheiat cu succes o nouă şi incitantă aventură: o cursă de aproape 9.000 km, prin Africa, la bordul unei Dacii din 1982!
La cei 60 de ani ai săi, “Lupul singuratic” a luat startul Raliului Budapesta-Bamako, cel mai mare raliu de amatori din lume. Ţinta lui a fost capitala statului Mali – Bamako, aflată la 8784 de kilometri de start. Dan Paici a făcut echipaj cu Ştefan Andronache, cei doi reprezentând România. Duminică, 31 ianuarie, cei doi temerari anunţau pe paginile de facebook: “Cei care au pariat bine, îşi pot încasa câştigurile. Am trecut linia de sosire. Suntem în Bamako!”
Echipajul “Draco – The White Wolf” a participat la raliu în cadrul categoriei “Spirit”, rezervată maşinilor clasice, de peste 30 de ani. Cei doi bănăţeni au ales, bineînţeles, o Dacia 1300 din anul 1982. Maşina de 34 de ani a răzbit până la Bamako, unde primele echipaje erau aşteptate la 31 ianuarie!
“Doamna verde” a ajuns la Agadir, locul unde cursa s-a suspendat în trecut de teama teroriştilor
Cursa Budapesta – Bamako, spectaculoasă şi totodată solicitantă, trece de pe continentul european pe cel african. După startul oficial, care s-a dat la Budapesta, pe 15 ianuarie, echipajul lui Dan Paici – Ştefan Andronache a avut deja parte de un mic incident: un rulment spate care s-a spart în Spania, reparat cu „numai” 200 de euro. 20 ianuarie a fost data la care bănăţeanul a spus „la revedere” Europei , odată cu îmbarcarea „Domnei verzi” pe vaporul ferry, cu plecare din Almeria. În aceeaşi zi, Dan Paici anunţa cu mândrie sosirea la Rabat, în capitala Marocului, unde „Doamna verde” a fost trasă la umbră, sub palmieri. Drumul a continuat spre portul Agadir de la Atlantic, situat în sud-vestul Marocului, punct de unde, glumeau românii aflaţi la volanul Daciei, „dacă pui mâna streaşină, se vede Bamako, la 4.000 de kilometri distanţă”.
Virusul Ebola, una din provocările locale
Sosirea echipajului Paici – Andronache la Agadir era deja o performanţă, pentru că în 2010 raliul a fost oprit în acest punct, de teama atacurilor teroriste în Mauritania vecină. Între timp, cursa a mai fost ameninţată de un adversar la fel de dur: virusul teribilei maladii Ebola!
„Oricine, cu orice vehicul, prin orice mijloace”!
Maşinile Dacia nu sunt la prima aventură în Raliul Budapesta – Bamako. În 2008 a participat o Dacia din 1979 alături de alte două „veterane” comuniste: un Wartburg fabri0cat în RDG şi un Polski Fiat 126. Anul acesta, la cursă s-a înscris şi un Trabant. De altfel, deviza raliului este: ”Oricine, cu orice vehicul, prin orice mijloace”! Traseul a fost împărţit în 14 etape cu o durată de 21 de zile, în cel mai… fericit caz. Totalul traseului a fost de 8.784 km, cu o medie de 549 km pe zi, pe rute sahariene şi sub-sahariene.