Ultima oră

Cele trei uzine de apă ale Lugojului vor fi legate printr-un sistem electronic de coordonare a debitelor

Noul sistem va face ca presiunea apei să fie constantă în tot orașul, indiferent de consumul înregistrat în diferitele cartiere.

Două sunt marile of-uri ale lu­gojenilor în ceea ce pri­veș­te apa pe care o au la ro­bi­net. Mai ales pe timp de va­ră, oamenii se plâng de ca­­litatea apei în anumite zone ale orașului, în special cele deservite de Uzina III, dar și de presiunea in­su­fi­cientă a acesteia.

În plus, la ora actuală, orașul nu are rea­lizat traseul complet al re­țelelor de apă, vechile re­țe­le de fier ruginit coe­xis­tând cu țevile de plastic nou introduse.

Pentru o calitate corespunzătoare a apei la ro­binet, e necesară bifarea a trei capitole: calitatea apei care vine de la cele trei uzine ale orașului, livrarea ei prin țevi noi, de plastic și înlocuirea branșamentelor.

Abia atunci se poate vorbi de o apă bună la robinet, cu micile excepții legate de probleme ce țin de con­ductele interioare ale blo­cu­rilor. Iosif Groza, ma­na­ge­rul ”Meridian 22”, spune ce s-a făcut până acum în ceea ce privește modernizarea u­zinelor de apă și ce pași mai trebuie parcurși pentru a a­vea, în sfârșit, apă de ca­li­ta­te la robinet și cu presiune e­gală în tot orașul.

”În mo­mentul de față, Lugojul se a­provizionează cu apă de la trei uzine. Uzinele I și III au ca sursă apa subterană, care se adună din 29 de foraje, dintre care șase la Uzina III – puțuri de medie adâncime. La uzina II, după cum se știe, sursa este apa de su­pra­fa­ță. La Uzina I avem o tra­tare completă a apei, cu de­ferizare, filtrare cu filtre ra­pi­de, apoi clorinare. La U­zi­na III, de pe str. Vicențiu Ba­beș, nu avem decât clo­ri­nare. Locuitorii din zona de­servită de această uzină – stră­zile Bocșei, Ghio­ce­lu­lui, Mărăști, Mărășești etc. se plâng de mirosul de sulf al apei. Pentru a redresa a­ceastă situație, avem un pro­iect câștigat de o firmă din Timișoara, de intro­du­ce­re a filtrelor pentru îm­bu­nă­tățirea caracteristicilor or­ga­no­leptice ale apei. Prac­tic, e vorba de o stație de tratare similară cu cea de la U­zina I ”, arată managerul ”Meridianului”.

În ciuda vocilor contrare care s-au auzit în ultima vre­me, Iosif Groza con­si­de­ră suficient atât numărul fo­rajelor la Uzinele I și III, pre­cum și cel al pompelor care  alimentează orașul (câ­te șase la Uzina I și II, res­pectiv trei la Uzina III).

Iosif Groza spune că un prim pas s-a făcut prin în­locuirea și automatizarea pompelor care alimentează Lu­gojul. Acestea s-au rea­li­zat în 2010-2012, prin pro­gra­mul de investiții al Pri­mă­riei.

”Înainte de a fi au­to­ma­ti­zate, pompele mergeau cu ro­tație și debit constant. Dar în oraș debitul nu este con­stant și așa apar fluctuații pe țevi. Am montat niște con­ver­tizoare care reglează tu­ra­ția pompei în funcție de pre­siune. Când presiunea sca­de, ca urmare a con­su­mu­lui mare de apă, aceste dis­pozitive electronice mă­resc automat turația mo­to­ru­lui, pentru ca presiunea să fie constantă”, explică Gro­za.

Managerul ”Meridian 22” spune că rezolvarea pro­blemei presiunii la Lu­goj se va face prin legarea celor trei uzine printr-un sis­tem centralizat, care va beneficia de bandă sigură de internet.

”Centrul de comandă com­puterizat va fi la Uzina II, care are cea mai mare capacitate de înmagazinare – 7.000 mc, urmată de U­zi­na I cu 4.000 mc și Uzina III, cu 330 mc. Legarea ce­lor trei uzine în acest sistem va demara anul viitor în primăvară, după încheierea lucrărilor de modernizare la Uzina III”, a mai precizat Iosif Groza.

Atât lucrările de mo­dernizare la Uzina III, cât și introducerea sistemului computerizat de coordonare a debitelor, sunt programe în derulare ale Primăriei Mu­nicipiului Lugoj.

Folosește Facebook pentru a scrie un comentariu

5 Comentarii on Cele trei uzine de apă ale Lugojului vor fi legate printr-un sistem electronic de coordonare a debitelor

  1. il rog pe Badina sa taca draqului din gura si sa nu mai scrie tampenii. Nicule, iar esti baut?

  2. dece mi-ati sters comentariul–am vrut sa se stie ca nu mint ceia ce invoca un oarece domn,si ca asociatia de proprietari micro 2 a facut in scris cereri de racordare la conducta noua bineinteles costul sa-l suportam noi ,dar meridian nu ia in considerare solicitarile–nu imi arde de minciuni cind ma gindesc cit ma costa centrala care sunt nevoit sa o schimb acum din cauza slabei presiuni la apa

  3. Habar nu ai ce vorbesti.Asociatia adepus cerere pentru legarea la concta noua bineinteles contracost ,dar intreabal pe domnul director dece nu se si intimpla.Din cauza asta spun ca minte si primarul si groza pentruca primarul a spus sa facem cerere la meridian pentru lucrare ,si cind colo astia nici nu le pasa.Poate stai mai jos si nu intelegi ce inseamna sa nu poti sa faci un dus ,nu iti merge masina de spalat ,ba mai mult s-a distrus centrala din cauza presini slabe.Ai face bine sa-ti vezi de treaba ta,ca daca si tu ar trebui sa pui acuma vreo 3000 de lei pentru centrala nu ai mai vorbi ceia ce nu sti–nu ma intereaza cine esti si nici nu cred ca ar trebui sa iti explic tie nimic

  4. Ioane,te rog sa-ti iei tratamentul contra minciunii, la timp.Meridian22 ti-a adus conducta noua de alimentare cu apa pana la intrarea in bloc.De acolo este proprietate privata a locatarilor si schimbarea conductelor colmatate de 30-40 de ani se face pe baza de comanda care se plateste de propietari la fel ca la case de locuit.Stau langa blocul tau[aproape de Corcodel,Bloju etc.]asa ca stiu ce comportament ai. Am sa revin cu amanunte.

  5. Faceti pe dracu ,nu faceti nimic,primarul minte una meridian minte alta iar fraieri care va platesc salariile suporta nemerniciile si indiferenta voastra.Astazi erau doi de la meridian in micro 2 sa verifice presiunea la apa cica ,dar ei in loc sa urce la etaje ei vorbeau cu cei de la parter si dusi au fost.Vreti numai functi dar nu va intereseaza de nimic…RUSINE Mi s-a stricat centrala din cauza la presiunea slaba care o am la et 3.

Scrie un comentariu

Vă rugăm să scrieţi comentarii în legătură cu subiectul articolului. Folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului, jigniri sau injurii aduse celorlalţi cititori care au scris comentarii duc la ştergerea comentariului sau chiar la blocarea IP-ului folosit. Redeşteptarea nu răspunde pentru opiniile postate în rubrica de comentarii, responsabilitatea acestora revine integral autorului. Adresa dvs. de e-mail nu va fi publicată.


Vă rugăm să scrieţi comentarii în legătură cu subiectul articolului. Folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului, jigniri sau injurii aduse celorlalţi cititori care au scris comentarii duc la ştergerea comentariului sau chiar la blocarea IP-ului folosit. Redeşteptarea nu răspunde pentru opiniile postate în rubrica de comentarii, responsabilitatea acestora revine integral autorului. Adresa dvs. de e-mail nu va fi publicată.

*


Optimization WordPress Plugins & Solutions by W3 EDGE