Ultima oră

Cel mai mare camion din România este la Lugoj. Mastodontul are aproape cinci metri înălțime

Compania lugojeană Dragomir Cons deţine un utilaj rar întâlnit în Europa şi care, după spusele patronului, este unic în România.

“Monstrul” deţinut de Dra­go­mir Cons este, de fapt, o ma­şină… clasică. Fabricat în SUA acum mai bine de trei decenii, în 1983, utilajul Euclid “Dumper” are o ca­pa­citate la benă de 30 metri cubi (60 de tone).

Di­men­siu­nile lui sunt impre­sio­nan­te: roţile, dotate cu cau­ciucuri pentru teren acci­den­tat, sunt de înălţimea u­nui om (diametru de 1,70 metri), lăţimea este de 3,40 metri iar înălţimea – de 4,20 metri. Dincolo de aspectul spectaculos, “monstrul” are o poveste interesantă, pe care ne-a împărtăşit-o pro­prie­tarul.

Adus din Austria în două trailere, cu transport special

“L-am cumpărat de la o fa­mi­lie din Austria, care de trei generaţii, deţine o ca­rie­ră de piatră lângă Salzburg. A­­ceştia mi-au spus că în Aus­t­ria s-au importat doar cinci astfel de camioane, dintre care două, pe atunci, erau în po­sesia lor. Utilajul este rar în Europa şi nu ştiu să mai existe vreunul în România. Pot să vă spun că doar trans­por­tul de la Salz­burg şi până la Lugoj m-a costat peste 11.000 de euro. Date fiind di­men­siunile u­ti­la­jului, a fost nevoie de un transport spe­cial, două trai­le­re”, spu­ne Laurenţiu Dra­go­mir, pa­tron al firmei Dra­go­mir Cons.

Încălzire cu ajutorul… gazelor de eşapament

O caracteristică interesantă a camionului de mare tonaj Euclid Dumper este că bena se încălzeşte cu ajutorul ga­ze­lor d­e eşapament. De fapt, be­na este chiar toba de eşa­pa­ment a camionului.

“Pen­­tru ca iarna, în urma con­­den­sului, să nu se li­peas­că de benă materialul care tre­bu­ie descărcat, bena este în­călzită. Încălzirea se face cu a­ju­torul gazelor de e­şa­pa­ment, care circulă şi sunt evacuate prin pereţii du­bli ai benei”, explică pro­prie­ta­rul.

Întrebarea firească adre­sa­tă patronului a fost: “de ce ai cumpăra un camion fa­bri­cat acum 30 de ani?”. Răspunsul a venit, simplu: practic, este acel gen de ut­i­laj “fără moarte”.

Laurenţiu Dragomir enumeră avan­ta­je­le “monstrului” său:

“La di­m­ensiunile lui, este foarte sta­bil faţă de camioanele o­biş­nuite. Asta îi permite să bas­culeze încărcătura foarte rapid. Să descarci 60 de tone în patru secunde este o performaţă şi pentru uti­la­je­le moderne. Motorul Cum­mins Common Rail, ultimul din generaţia sa, este foarte economic – maşina con­su­mă doar 12 l de motorină la oră de funcţionare. Iar du­ra­ta de viaţă e dată de o con­strucţie simplă, fiabilă, cu cutie de viteze automată – trei viteze pentru înainte şi două pentru mersul înapoi”, mai spune Dragomir.

Deşi are peste 30 de ani, Dra­go­mir Cons. lucrează în fie­care zi cu acest “monster truck”. O piesă de istorie au­to în plină formă!

Folosește Facebook pentru a scrie un comentariu

2 Comentarii on Cel mai mare camion din România este la Lugoj. Mastodontul are aproape cinci metri înălțime

  1. Bun pentru fier vechi

Scrie un comentariu

Vă rugăm să scrieţi comentarii în legătură cu subiectul articolului. Folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului, jigniri sau injurii aduse celorlalţi cititori care au scris comentarii duc la ştergerea comentariului sau chiar la blocarea IP-ului folosit. Redeşteptarea nu răspunde pentru opiniile postate în rubrica de comentarii, responsabilitatea acestora revine integral autorului. Adresa dvs. de e-mail nu va fi publicată.


Vă rugăm să scrieţi comentarii în legătură cu subiectul articolului. Folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului, jigniri sau injurii aduse celorlalţi cititori care au scris comentarii duc la ştergerea comentariului sau chiar la blocarea IP-ului folosit. Redeşteptarea nu răspunde pentru opiniile postate în rubrica de comentarii, responsabilitatea acestora revine integral autorului. Adresa dvs. de e-mail nu va fi publicată.

*


Optimization WordPress Plugins & Solutions by W3 EDGE