Ultima oră

Avarii! Rețeaua de apă a Lugojului, distrusă și imposibil de reparat

MondialSoluționarea avariilor zilnice la rețeaua de apă a Lugojului este o sarcină tot mai greu de îndeplinit pentru Meridian 22, pe fondul crizei de personal, care s-a transformat într-o problemă cronică pentru operatorul de apă-canal deținut de Consiliul Local Lugoj.

În aceste condiții, avariile apărute în sistemul de alimentare s-au adunat cu zecile, remedierea acestora fiind amânată cu săptămânile.

Rețea nouă, doar pe hârtie

Nu trece nici măcar o săptămână fără ca rețelele de socializare să fie împânzite de imagini, video și foto, care, alături de comentarii revoltate, prezintă situația apei potabile care este livrată populației.

În mare parte, problemele apar după intervențiile la rețea a celor de la Meridian 22, când apa vine foarte murdară, având nevoie de timp pentru ca ea să devină potabilă. Cât de potabilă poate fi, pentru că deși din punct de vedere al analizelor totul este ok, aspectul lasă de multe ori de dorit, fiind plină de depuneri, de la nisip la rugină și alți mici ”monstruleți” neidentificați la prima vedere.

Principala vină a acestei situații o are rețeaua de apă, veche și distrusă în mare parte, care este cârpită sistematic, aproape în fiecare zi. O situație jenantă pentru administrația orașului, care încă de la instalare, în 2008, anunța cu mare fast începerea lucrărilor de introducere a noii rețele de apă, care avea ca termen de finalizare doi ani de zile. În acest moment, ea este funcțională în procent de 20%, (din 8.100 de branșamente necesare au fost realizate, cu indulgență, 1500) însă procentul celor care se plâng în continuare de calitatea apei este de…99%

Cifra cu ghinion, 13

Investiția de 22 de milioane de lei, acordată firmei Hidroconstrucția de către fostul primar Marius Martinescu, dar demarată și manageriată de actualul primar Francisc Boldea a avut parte de 13 amânări de finalizare a contractului.

Iată și motivul pentru care nici acum aceasta nu este finalizată total, fapt ce a dus mai târziu și la întârziere realizării branșamentelor și implicit a punerii acesteia în folosință.

Rețeaua nouă de apă este oricum subdimensionată pentru nevoile orașului, lucru afirmat de specialiștii din domeniu și semnalat și de către consilierii locali.

”În 2008 Boldea a devenit primar și s-a trezit cu finanțarea asigurată pentru întreaga lucrare de înlocuire a rețelelor de apă și canalizare, însă, după unsprezece ani, n-a fost în stare să o înlocuiască decât în proporție de aproximativ 60%, dacă ar fi să-l credem pe cuvânt, pentru că, în realitate nu știe nimeni cât s-a lucrat. Cert este că, urmare a deciziei primarului, astăzi apa curge prin două rețele, în loc să se finalizat înlocuirea rețelei vechi și apa să curgă apoi doar prin rețeaua nouă”, a spus și Claudiu Buciu.

Pierderi și efecte

Lipsa unei rețele noi de apă generează, pe lângă disconfortul cetățenilor legat de presiune și consum, pierderi uriașe societății Meridian 22. Aceasta risipește în pământ peste 65% din apa cumpărată în fiecare lună, încasând bani doar pe aproximativ 130.000 de metri cubi de apă din cei 400.000 de mc achiziționați. Toate aceste pierderi sunt generate de rețeaua veche de apă, care zilnic are parte de minim trei avarii, ceea ce face ca acum să existe pentru reparații o listă de așteptare, ce cuprinde circa 30 de sesizări în tot orașul.

“Zilnic trebuie intervenit la minim trei avarii, dar sunt zile când se lucrează și la cinci sesizări. Cele mai multe probleme sunt pe rețeaua veche, mai ales la branșamente, care, în multe cazuri, trebuie înlocuite complet. În ultima perioadă execuția reparațiilor se face cu dificultate din cauza lipsei severe de personal. Din această cauză este un decalaj de mai multe zile între momentul sesizării și trimiterea echipelor de intervenție în teren. Pentru a putea face față acestui ritm de lucru ar fi nevoie de angajarea a cel puțin 10 lucrători, care să înlocuiască angajații care s-au pensionat în ultimul timp”, a comunicat Meridian 22, prin vocea directorului interimar Florin Iovescu.

Mai mult, din cei șase instalatori pe care îi mai are Meridian 22, doi urmează să pensioneze în următoarele luni.

Fata Morgana din subteran

Concluziile situației în care se află infrastructura subterană a Lugojului sunt date de o întâmplare de acum câteva săptămâni, în care cei de la Meridian 22 împreună cu Primăria orbecăiau după o avarie majoră în zona Ștrandului.

A fost nevoie de mai bine de trei săptămâni pentru ca aceasta să fie descoperită și reparată, iar între timp conducta de sub pasarela Leucuța s-a mai spart în câteva locuri, la Podul de Fier a țâșnit apa din pământ, pe Splaiul 1 Decembrie la fel și lucrurile continuă. Management de calitate, de la peri­ferie la centru!

Folosește Facebook pentru a scrie un comentariu

Scrie un comentariu

Vă rugăm să scrieţi comentarii în legătură cu subiectul articolului. Folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului, jigniri sau injurii aduse celorlalţi cititori care au scris comentarii duc la ştergerea comentariului sau chiar la blocarea IP-ului folosit. Redeşteptarea nu răspunde pentru opiniile postate în rubrica de comentarii, responsabilitatea acestora revine integral autorului. Adresa dvs. de e-mail nu va fi publicată.


Vă rugăm să scrieţi comentarii în legătură cu subiectul articolului. Folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului, jigniri sau injurii aduse celorlalţi cititori care au scris comentarii duc la ştergerea comentariului sau chiar la blocarea IP-ului folosit. Redeşteptarea nu răspunde pentru opiniile postate în rubrica de comentarii, responsabilitatea acestora revine integral autorului. Adresa dvs. de e-mail nu va fi publicată.

*


Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

CLOSE
CLOSE