Ultima oră

Autostrada Lugoj – Deva se construieşte din scandaluri şi material de slabă calitate

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România a făcut publice concluziile unui raport realizat de o firmă de expertiză independentă, prin care se arată că lucrările efectuate pe Autostrada Lugoj – Deva lot 2 sunt de proastă calitate şi pe unele tronsoane sunt neconforme cu proiectul, iar materialul folosit ar avea o calitate mediocră, motiv pentru care pe alocuri o parte din terasamente au alunecat până aproape de banda de rulare.

Specialiştii spun că una dintre  soluţii ar fi injectarea de beton din doi în doi metri pe toată lungimea tronsoanelor unde au apărut neconformităţi.

”Constructorul putea executa astfel de lucrări şi în perioada de garanţie, dar ar fi ca și cum statul ar cumpăra un produs pe care ar trebui să îl repare ulterior în garanţie. Nu poţi recepţiona marfă stricată”, a declarat Adrian Diaconu, directorul firmei de  expertiză.

Antreprenorul italian Salini Impregilo nu recunoaşte această expertiză, ba mai mult a anunţat că va face plângere la Bruxelles pentru că imaginea firmei are de suferit. Suspiciunile cu privire la calitatea lucrărilor au survenit încă de anul trecut, când o parte din autostrada Orăştie – Sibiu, construită de aceiaşi firmă, a trebuit demolată.

Un alt incident s-a iscat între CNADR şi Salini Impregilo după ce firma italiană ar fi depus spre decontare unele cheltuieli care nu aveau legătură cu obiectul contractului, cum ar fi facturi de albire a dinţilor, masaj terapeutic, mese de protocol dar şi rate lunare la un autoturism Range Rover.

Din cele relatate de Compania de drumuri se pare că aceste acte au fost amestecate din greşeală în documentele trimise spre decontare către ei.

”Pentru ca un document să fie considerat document justificativ, acesta trebuie să reflecte plata unei activităţi efectuate în vederea mobilizării, proiectării sau executării lucrărilor. Dumneavoastră aţi prezentat documente privind masaj terapeutic, albire dentară, protocol, masă servită echipei de arbitraj, poliţe de asigurare, folie securizare+omologare, rată lunară Land Rover Range Rover Evoque, etc. Aceste activităţi nu pot fi considerate activități efectuate în vederea mobilizării, proiectării sau executării lucrărilor. În urma observaţiilor CNADNR SA, a menţionat că fiind în necunoştinţă de cauză, antreprenorul a transmis toate documentele de plată din contabilitatea proprie, nu doar pe cele aferente proiectului autostrăzii Lugoj – Deva lot 2. Ulterior, acesta a refăcut devizul justificativ şi a transmis documentele aferente cheltuielilor efectuate în scopul contractului «Proiectare şi execuţie autostrada Lugoj – Deva, lot 2, km 27+620 – 56+220»”, au anunţat cei de la CNADNR.

Lotul 2 din Autostrada Lugoj – Deva are o lungime de 28,6 km şi construcţia sa a fost câştigată la licitație de către Salini Impregilo – Secol SpA cu o ofertă de 562 de milioane de lei, la aproape jumătate de preţ faţă de cei peste 900 de milioane cât estimase CNADNR inițial.

Folosește Facebook pentru a scrie un comentariu

Scrie un comentariu

Vă rugăm să scrieţi comentarii în legătură cu subiectul articolului. Folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului, jigniri sau injurii aduse celorlalţi cititori care au scris comentarii duc la ştergerea comentariului sau chiar la blocarea IP-ului folosit. Redeşteptarea nu răspunde pentru opiniile postate în rubrica de comentarii, responsabilitatea acestora revine integral autorului. Adresa dvs. de e-mail nu va fi publicată.


Vă rugăm să scrieţi comentarii în legătură cu subiectul articolului. Folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului, jigniri sau injurii aduse celorlalţi cititori care au scris comentarii duc la ştergerea comentariului sau chiar la blocarea IP-ului folosit. Redeşteptarea nu răspunde pentru opiniile postate în rubrica de comentarii, responsabilitatea acestora revine integral autorului. Adresa dvs. de e-mail nu va fi publicată.

*


Optimization WordPress Plugins & Solutions by W3 EDGE