Ultima oră

Autostrada A6 ar putea deveni un drum expres Lugoj-Craiova conform cu masterplanul Transporturilor

Masterplanul pe care se vor baza proiectele de autostrăzi finanţate de Comisia Europeană în perioada 2014-2020 urmează să fie prezentat azi în Parlament

Promisiunile fostului ministru al Transporturilor, Dan Şova, cum că România va avea 2.440 de kilometri de autostradă până în 2020 nu mai sunt însuşite de actuala conducere a Ministerului Transporturilor. Ministrul Rus a amputat drastic propunerile lui Şova, anunţă România Liberă.

Viitoarea reţea de drumuri moderne noi a României ce urmează să fie construită pe termen mediu-lung va avea doar 479 de kilometri de autostrăzi şi 2.403 kilometri de drumuri expres, conform Master Planului General de Transport prezentat neoficial de către mai multe site-uri de ştiri.
Conform datelor prezentate în document vor fi realizate doar şase autostrăzi noi, fie prin concesiune, fie din fonduri UE. Vor abunda însă drumurile expres.

Până în 2030, perioada pentru care a fost întocmit Master Planul, se propune realizarea a 2.403 kilometri de drumuri-expres. Acestea sunt Centura sud Bucureşti, Bacău-Suceava, Suceava-Siret, Buzău – Focşani, Bacău – Focşani – Brăila – Galaţi, Turda-Halmeu, Găeşti – Ploieşti – Buzău, Lugoj – Craiova, Bucureşti – Alexandria – Craiova, Sibiu – Piteşti, Suceava – Botoşani, Paşcani- Iaşi- Ungheni, Tg.Mureş-Paşcani, Braşov- Piteşti, Bacău-Piatra Neamţ, Constanţa- Tulcea- Brăila, inclusive podul peste Dunăre din această localitate. Costul total al acestor drumuri expres ar fi de 18,7 miliarde euro, în timp ce autostrăzile ar costa 5 miliarde euro. Este puţin probabil ca aceste proiecte să fie susţinute din fonduri UE cum în perioada 2014-2020 România ar urma să aibă alocaţi pentru şosele noi doar aproape 5 miliarde euro, aici intrând şi în jur de un miliard de euro, bani necheltuiţi în actualul program operaţional.

Spre deosebire de autostrăzi, acestea nu au benzi de accelerare-decelerare, nu au benzi de staţionare în caz de urgenţă (ceea ce poate fi o mare problemă în cazul defectării unui vehicul), iar viteza de circulaţie rezultată din proiectare este mai mică.

Lugojenii aşteptau cu interes realizarea Autostrăzii A6, care ar fi funcţionat mai ales ca o centură de Sud-Vest a oraşului prin care s-ar descongestiona circulaţia camioanelor grele din Lugojul German.

Oficial, masterplanul pe care se vor baza proiectele de autostrăzi finanţate de Comisia Europeană în perioada 2014-2020 urmează să fie prezentat azi în Parlament de către ministrul de resort, Ioan Rus.

Folosește Facebook pentru a scrie un comentariu

Scrie un comentariu

Vă rugăm să scrieţi comentarii în legătură cu subiectul articolului. Folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului, jigniri sau injurii aduse celorlalţi cititori care au scris comentarii duc la ştergerea comentariului sau chiar la blocarea IP-ului folosit. Redeşteptarea nu răspunde pentru opiniile postate în rubrica de comentarii, responsabilitatea acestora revine integral autorului. Adresa dvs. de e-mail nu va fi publicată.


Vă rugăm să scrieţi comentarii în legătură cu subiectul articolului. Folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului, jigniri sau injurii aduse celorlalţi cititori care au scris comentarii duc la ştergerea comentariului sau chiar la blocarea IP-ului folosit. Redeşteptarea nu răspunde pentru opiniile postate în rubrica de comentarii, responsabilitatea acestora revine integral autorului. Adresa dvs. de e-mail nu va fi publicată.

*


Optimization WordPress Plugins & Solutions by W3 EDGE