Ultima oră

Autobuzele parcate ilegal gâtuiesc traficul pe străzile din Lugoj

autobuzDeşi Consiliul local al municipiului Lugoj a stabilit traseele de circulaţie ale autobuzelor prin oraş, firmele de transport nu le respectă.

Mondial

autobuz

Deşi Consiliul local al municipiului Lugoj a stabilit traseele de circulaţie ale autobuzelor prin oraş, firmele de transport nu le respectă.

Autobuzele firmelor private sugrumă traficul, fiind parcate în locuri nepermise. O astfel de situaţie se întâmplă în Cartierul Cotu Mic. Aici, străzile înguste au fost degajate prin construirea de parcări, pe locul fostelor spaţii verzi. Însă autobuzele care parchează acum pe cealaltă parte a drumului fac imposibilă fluidizarea traficului. Maşinile care tranzitează cartierul sunt obligate, practic, să circule pe mijlocul drumului.

În 29 septembrie, administraţia locală a aprobat, prin Hotărâre de Consiliu Local, traseele autobuzelor prin municipiul Lugoj. Ruta prin cartierul Cotu Mic a fost special scoasă din traseu, pentru ca vehiculele să intre pe la Podul de beton, cu respectarea restricţiei de 5 tone, impusă printr-un semn de circulaţie. Excepţia este doar pentru transportul în comun, nu şi pentru autobuzele care se încadrează la categoria „transport persoane” ocazional ori sub relaţie contractuală cu anumite firme.
În consecinţă, a fost stabilit un traseu de la Spitalul Municipal, cu virare la stânga, pe str. Viorelelor, intrare pe str. Romanilor, unde e şi staţie, apoi urmarea drumului prin sensul giratoriu. Celălalt traseu este pe str. Gheorghe Doja, unde e şi staţie, spre intersecţia cu Bega.

Măsurile vizează ca traficul să evite Cartierul Cotu Mic, cartier cu străzi înguste, proiectat în anii ’60-’70. În plus, se pune problema accesului maşinilor de salubritate, al ambulanţelor sau al autospecialelor de pompieri.

Acum, partea stângă a drumului e ocupată de parcări, iar dreapta, de autobuze. În zona fostului magazin Comtim, de pildă staţionează două astfel de autobuze care ocupă locul toată ziua, cu excepţia intervalelor 7-9 şi 14-16, în care duc şi aduc muncitorii de la fabrică.

HCL din 29 septembrie mai stipulează că regimul autobuzelor de transport persoane este diferit de cel al transportului în comun. Niciun autobuz de acest fel nu are voie să staţioneze în staţiile de transport în comun din oraş. Ele au doar autorizaţie pentru îmbarcare-debarcare, fără staţionare, adică pot opri un minut, după care pleacă. Conform HCL recent adoptate, staţionarea în afara programului se face doar la capăt de linie. Aceste parcări sunt plasate, firesc, la capete de linie: pe strada Timişoarei, după staţia de benzină Daminix; pe str. Făgetului, la Moara „Clara”; în parcarea de la ITL şi în cea mare de afară, de la Stadion.

Folosește Facebook pentru a scrie un comentariu

Scrie un comentariu

Vă rugăm să scrieţi comentarii în legătură cu subiectul articolului. Folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului, jigniri sau injurii aduse celorlalţi cititori care au scris comentarii duc la ştergerea comentariului sau chiar la blocarea IP-ului folosit. Redeşteptarea nu răspunde pentru opiniile postate în rubrica de comentarii, responsabilitatea acestora revine integral autorului. Adresa dvs. de e-mail nu va fi publicată.


Vă rugăm să scrieţi comentarii în legătură cu subiectul articolului. Folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului, jigniri sau injurii aduse celorlalţi cititori care au scris comentarii duc la ştergerea comentariului sau chiar la blocarea IP-ului folosit. Redeşteptarea nu răspunde pentru opiniile postate în rubrica de comentarii, responsabilitatea acestora revine integral autorului. Adresa dvs. de e-mail nu va fi publicată.

*


Optimization WordPress Plugins & Solutions by W3 EDGE