Ultima oră

Alimentaţia în timpul sărbătorilor de iarnă! Evitaţi grăsimile animale în exces, prăjelile şi dulciurile cu nivel caloric ridicat

MondialSărbătorile de iarnă, mult aşteptate de toată lumea, bat la uşă. Naşterea Domnului este prima dintre acestea, care pentru creştini înseamnă bucurie şi speranţă. În aproape toate familiile se fac pregătiri intense pentru mese îmbelşugate.

Se cunoaşte că această perioadă este plină de tentaţii şi că seamănă cu un maraton printre prăjituri, plăcinte, fripturi, cârnaţi, maioneză şi multe altele. Problema este că multe persoane nu ştiu cum să facă faţă acestor tentaţii şi ajung să mănânce şi să bea absolut orice. Medicii recomandă mare atenţie la ce mâncaţi pentru că riscaţi să aveţi probleme cu aparatul digestiv. Problemele de sănătate pot să apară la foarte puţin timp după masă (de la câteva minute la câteva ore) sau pot să apară în timp.

Dr. Virginia Faur, cercetător industrie farmaceutică, ne-a oferit căteva sfaturi în ceea ce priveşte alimentaţia în această perioadă.

„Mâncarea nu trebuie să acţioneze ca un terorist asupra sănătăţii noastre şi în special asupra sistemului nostru digestiv, deoarece de sănătatea sistemului nostru digestiv depinde sănătatea întregului organism. Ca să avem o bună digestie la masa de Crăciun, trebuie să ne hidratăm corespunzător, căci toată digestia este o reacţie de hidroliză, adică reacţie în care apa participă la procesul digestiv. Astfel, înainte de masă cu jumătate de oră beţi un pahar cu apă sau ceai, preferabil un ceai mai amar, pentru a ajuta la digerarea alimentelor abundente care sunt pe masa de Crăciun a românului”, spune Virginia Faur.

Gospodinele sunt sfătuite să prepare cozonacii şi prăjiturile în casă, pentru că cele din comerţ nu sunt tocmai sănătoase.

„Recomand tuturor să ne reîntoarcem la obiceiurile sănătoase de a prepara în casă cozonacii, prăjiturile, felurile de mâncare, pentru că gospodina care face acest lucru, asigură sănătatea întregii familii. Mai sfătuiesc gospodinele să înlocuiască zahărul cu mierea de albine, căci aceasta aduce foarte multe beneficii de sănătate. În ceea ce priveşte sarmalele, recomand ca orezul din compoziţie să fie înlocuit cu hrişcă, căci aceasta este foarte sănătoasă. Un extraordinar de bun digestiv este ananasul, nu ezitaţi să-l folosiţi”, a mai adăugat dr. Virginia Faur.

Nu săriţi peste mese în ziua în care participaţi la mese festive

„Ar trebui să nu săriţi niciodată peste mese. Nu vă gândiţi că dacă săriţi peste masa de prânz o să păstraţi acele calorii pentru ospăţ. Nu este corect. Este posibil să vă scadă pofta de distracţie şi datorită faptului că sunteţi foarte înfometaţi să mâncaţi fără măsură. Nu mergeţi la petreceri fără să mâncaţi ceva acasă. Este recomandat un iaurt cu cereale integrale sau alte alimente bogate în fibre. Fibrele dau senzaţia de satietate şi astfel o să consumaţi mai puţine alimente în timpul petrecerii. Limitaţi consumul de băuturi alcoolice şi răcoritoare. Puteţi consuma apă minerală cu lămâie, un pahar de vin”, mai spune Virginia Faur.

Concluzia este că puteţi să vă bucuraţi de sărbătorile de iarnă şi de mâncărurile specifice perioadei. Tot ceea ce trebuie să faceţi este să vă gândiţi înainte să mâncaţi şi nu invers.

Folosește Facebook pentru a scrie un comentariu

Scrie un comentariu

Vă rugăm să scrieţi comentarii în legătură cu subiectul articolului. Folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului, jigniri sau injurii aduse celorlalţi cititori care au scris comentarii duc la ştergerea comentariului sau chiar la blocarea IP-ului folosit. Redeşteptarea nu răspunde pentru opiniile postate în rubrica de comentarii, responsabilitatea acestora revine integral autorului. Adresa dvs. de e-mail nu va fi publicată.


Vă rugăm să scrieţi comentarii în legătură cu subiectul articolului. Folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului, jigniri sau injurii aduse celorlalţi cititori care au scris comentarii duc la ştergerea comentariului sau chiar la blocarea IP-ului folosit. Redeşteptarea nu răspunde pentru opiniile postate în rubrica de comentarii, responsabilitatea acestora revine integral autorului. Adresa dvs. de e-mail nu va fi publicată.

*


Optimization WordPress Plugins & Solutions by W3 EDGE