Ultima oră

Alergatul pe bandă – 2019 un an mai energic și mai sănătos

Mondial

Poate că alergatul în parc sau pe stadion nu te costă nimic, însă nu este atât de sănătos pe cât ai credea. Dacă nu ai încălțămintea adecvată și terenul propice pentru alergat, atunci te vei trezi cu niște dureri de articulații de toată frumusețea.

În schimb, banda de alergare are avantajul că îți protejează articulațiile și te ajută să controlezi mai bine timpul, viteza și inclinația. Dacă ești adeptul alergatului pe bandă ai grijă să o și faci astfel încât beneficiile să fie maxime într-un timp scurt. Pe lângă
faptul că poti găsi benzi de alergare destul de ieftine, acestea au și avantajul că pot fi utilizate acasă.

Nu sta doar pe bandă

E ușor să stai acolo unde îți este confortabil și să aștepți rezultate minune. Cu toate astea, dacă alergi ca la maraton pe bandă, nu vei avea automat cele mai bune rezultate, ba chiar îți vei face rău. Dacă alergi mai mult timp, rezistența într-adevăr va crește, însă nu vei reuși să îți lucrezi musculatura mai deloc și s-ar putea să nici nu slăbești. Alternează exercițiile și folosește cardio inteligent. De multe ori femeile nu renunță la alergat pentru că se tem ca exercițiile de forță
vor fi dificile sau vor construi mușchii într-un mod inestetic. Dacă te confrunți cu această frică, apelează la un antrenor personal – el îți va crea un plan optim pentru obiectivele tale.

Antrenament raportat la obiectivul avut

Momentul în care introduci efortul cardiovascular în cadrul unei ședințe de antrenament te duce mai aproape sau mai departe de obiectivul tău. Însă, răspunsul depinde de obiectiv, de abilități, dar și de preferințe.

Obiectiv:dezvoltarea anduranței pentru efort pe distanțe lungi.
Programează efortul aerob chiar la începutul antrenamentului și încearcă să realizezi programul separat.

Obiectiv:creșterea masei musculare.
Programeazăantrenamentele cardio în zile diferite pentru a permite refacerea mușchilor și dezvoltarea celulei musculare, care are loc în special în orele de dupa sală.

Obiectiv:reducerea stratului adipos.
Programeazăsesiunile cardio după ce ai efectuat antrenamentul anaerob. Vei vedea ca în acest fel vei putea executa un antrenament mult mai eficient și la un nivel de energie bun. Plus că îți vei facilita astfel procesul de ardere a grăsimilor.

Obiectiv:o mai bună condiție fizică.
Programeazăexercițiile de tip cardio când consideri
tu. Optim ar fi să realizezi exercițiile la începutul antrenamentului, nefiind obosit. O alternativă este antrenamentul în circuit, el fiind un mod eficient de a-ți stimula sistemul cardiovascular, precum și capacitățile motrice.

Alergarea
pe intervale

Antrenamentul pe intervale de intensitate, comparativ cu alergările lungi la viteza mică sau medie, este mult mai eficient decât. Ce înseamnă mai exact un antrenament pe intervale? Acesta alternează intervale de alergare la viteză mare și intervale de alergare la viteză mică sau mers.

Studiile au arătat că este mai eficient să combini sprinturi de un minut cu mers relaxat timp de două minute, decât să alergi continuu la o viteza medie. Beneficiile acestui tip de antrenament sunt multiple: vei arde mai multe calorii, este mai blând cu gleznele și genunchii, iar metabolismul rămâne ridicat circa câteva ore după finalizare.

Ca o regulă generală la utilizarea de aparate fitness, dacă doar ce te-ai apucat de alergat, evită să alergi de la început 1 ora și jumătate. Pentru început, poți alerga circa 10 minute,
ca apoi să poți crește antrenamentul cu câte 5 minute în fiecare zi.

Folosește Facebook pentru a scrie un comentariu

Scrie un comentariu

Vă rugăm să scrieţi comentarii în legătură cu subiectul articolului. Folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului, jigniri sau injurii aduse celorlalţi cititori care au scris comentarii duc la ştergerea comentariului sau chiar la blocarea IP-ului folosit. Redeşteptarea nu răspunde pentru opiniile postate în rubrica de comentarii, responsabilitatea acestora revine integral autorului. Adresa dvs. de e-mail nu va fi publicată.


Vă rugăm să scrieţi comentarii în legătură cu subiectul articolului. Folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului, jigniri sau injurii aduse celorlalţi cititori care au scris comentarii duc la ştergerea comentariului sau chiar la blocarea IP-ului folosit. Redeşteptarea nu răspunde pentru opiniile postate în rubrica de comentarii, responsabilitatea acestora revine integral autorului. Adresa dvs. de e-mail nu va fi publicată.

*


Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

CLOSE
CLOSE