Ultima oră

114 lugojeni sancţionaţi pentru apeluri false la 112

112În vreme ce unii dintre noi încearcă să prindă o linie liberă la numărul unic de urgenţă "112" pentru a salva viaţa cuiva, alţii preferă să îi ţină de vorbă sau să-şi bată joc de operatorii acestui serviciu telefonic vital.

112

112

În vreme ce unii dintre noi încearcă să prindă o linie liberă la numărul unic de urgenţă „112” pentru a salva viaţa cuiva, alţii preferă să îi ţină de vorbă sau să-şi bată joc de operatorii acestui serviciu telefonic vital.

Aşa arată o statistică transmisă de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale, pentru judeţul Timiş, unde în 2013 la Numărul Unic de Urgenţă 112 au fost primite şi tratate 479.646 apeluri. Apelurile au fost transferate către: Ambulanţă – 71,22 %, Poliţie – 25,43 %, ISU/ SMURD – 2,54 % şi Jandarmi – 0,81 % . Dintre acestea 34,14 % au fost reale, iar 65,86 % au fost apeluri false.

În Lugoj anul trecut au fost înregistrate 793 de apeluri către numărul de urgenţe 112, dintre care 620 s-au confirmat, iar 173 au fost false. Din cele 173 de apeluri false, poliţiştii lugojeni au depistat şi sancţionat 114 persoane care au sunat în mod abuziv către numărul 112, cu amenzi între 500 şi 1.000 de lei. „Persoanele care sună la 112 fără a avea un motiv întemeiat sunt copii, tineri, bătrâni sau persoane cu probleme psihice. Aceştia ţin liniile telefonice ocupate pentru a reclama fapte ce nu s-au produs sau care nu constituie o urgenţă, adresează injurii operatoarelor, râd, pun muzică sau nu vorbesc, iar alţii solicită informaţii despre numere de telefon, cer legătura cu diverse instituţii sau persoane publice ori solicită sfaturi medicale”, a declarat Ancuţa Morariu, purtător de cuvânt din cadrul IPJ Timiş. Autorităţile fac apel la cei care sună abuziv să nu încarce inutil liniile de urgenţă 112, întrucât un apel fals poate duce la pierderea unei vieţi.

„Numărul unic pentru apeluri de urgenţă 112 trebuie folosit doar atunci când este necesară intervenţia agenţiilor specializate de intervenţie pentru asigurarea asistenţei imediate în situaţii în care este periclitată viaţa, integritatea ori sănătatea cetăţeanului, ordinea publică, proprietatea publică sau privată ori mediul înconjurător”, au mai precizat reprezentanţii STS.

Numărul pan-european de urgenţă „112” a fost creat în 1991, iar din luna aprilie 2005, a devenit operaţional în toată România. Acesta poate fi folosit de pe orice telefon fix, telefon public sau mobil pentru a ajunge gratuit, la serviciile de urgenţă (ambulanţă, poliţie, jandarmerie, pompieri). În fiecare an, la data de 11 februarie, se sărbătoreşte ziua numărului unic european de urgenţă „112”.

Folosește Facebook pentru a scrie un comentariu

Scrie un comentariu

Vă rugăm să scrieţi comentarii în legătură cu subiectul articolului. Folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului, jigniri sau injurii aduse celorlalţi cititori care au scris comentarii duc la ştergerea comentariului sau chiar la blocarea IP-ului folosit. Redeşteptarea nu răspunde pentru opiniile postate în rubrica de comentarii, responsabilitatea acestora revine integral autorului. Adresa dvs. de e-mail nu va fi publicată.


Vă rugăm să scrieţi comentarii în legătură cu subiectul articolului. Folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului, jigniri sau injurii aduse celorlalţi cititori care au scris comentarii duc la ştergerea comentariului sau chiar la blocarea IP-ului folosit. Redeşteptarea nu răspunde pentru opiniile postate în rubrica de comentarii, responsabilitatea acestora revine integral autorului. Adresa dvs. de e-mail nu va fi publicată.

*


Optimization WordPress Plugins & Solutions by W3 EDGE